• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! Falsk faktura från Sales leads portal

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Jag är livrädd och tänkte betala, har en skuld på 1 miljon och behöver få ner räntan på flera lån. Går det till KFM har jag ingen chans med en anmärkning. Maken vill att vi betalar så vi får ett slut. Meddelade dem men ändrade mig. Jag kan inte betala dessa som plågar redan skuldsatta. Kommer att tala med KFM imorgon samt en jurist inom polisen. Vart ska jag vända mig mer? Hittar inga negativa omdömen om dem, annat än trådar här.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Jag är livrädd och tänkte betala, har en skuld på 1 miljon och behöver få ner räntan på flera lån. Går det till KFM har jag ingen chans med en anmärkning. Maken vill att vi betalar så vi får ett slut. Meddelade dem men ändrade mig. Jag kan inte betala dessa som plågar redan skuldsatta. Kommer att tala med KFM imorgon samt en jurist inom polisen. Vart ska jag vända mig mer? Hittar inga negativa omdömen om dem, annat än trådar här.
Varför ska du betala om du inte använt deras tjänst..?
 

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Varför ska du betala om du inte använt deras tjänst..?
Nej, och då de inte kan ge underlag för vad de fakturerar för , visa avtal jag undertecknat kommer de nog ha svårt att göra det i en domstol.
Dessutom sa juristen att även om det står finstilt någonstans i en konversation betyder det inte att jag har skrivit under att jag vill använda deras tjänster.
 

Hannes

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 September 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1
Nej, och då de inte kan ge underlag för vad de fakturerar för , visa avtal jag undertecknat kommer de nog ha svårt att göra det i en domstol.
Dessutom sa juristen att även om det står finstilt någonstans i en konversation betyder det inte att jag har skrivit under att jag vill använda deras tjänster.
Glöm dom. glöm fakturan. jag har polisanmält allt. skickat in printscreens på ALLA mail dom skickat ut ang hot och även innan dess. skickade med fakturan i mailet samt delar från deras hemsida som är fishy som fan. polisen tog det som allvarligt och skulle gå vidare med det. jag har inte hört någonting från Khan på 1.5 veckor nu sedan jag sa till dom att jag bestrider/polisanmält osv. Allt är fejk så låt det vara. betala INTE!
 

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Hej, haft samtal med KFM, de har ett pågående och flera avslutade och även återkallade fall där av olika anledningar. Sedan talade jag med tingsrätten och de kunde inte hitta dem alls där, så de verkar inte tagit mål vidare dit. Så säger även en vän till mig som är domare i Hovrätten, att det förmodligen är så. Sveriges jurister känner inte heller till dem utan tycker de låter som ett riktigt blufföretag. Min vän som är domare säger att jag inte ska betala fakturan. Nu håller de ändå på att maila ang samtal kring fakturan. Jag har enbart begärt kopia på det avtal jag har skrivit under.
 

Hannes

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 September 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1
Hej, haft samtal med KFM, de har ett pågående och flera avslutade och även återkallade fall där av olika anledningar. Sedan talade jag med tingsrätten och de kunde inte hitta dem alls där, så de verkar inte tagit mål vidare dit. Så säger även en vän till mig som är domare i Hovrätten, att det förmodligen är så. Sveriges jurister känner inte heller till dem utan tycker de låter som ett riktigt blufföretag. Min vän som är domare säger att jag inte ska betala fakturan. Nu håller de ändå på att maila ang samtal kring fakturan. Jag har enbart begärt kopia på det avtal jag har skrivit under.
Helt rätt
Stå på dig men skriv även till Khan att du gjort polisanmälan och gör även det. ring bara 11414 och uppge att flertalet gjort anmälningar och att du vill skicka in den bluffakturan du fått och uppge även deras företagsnamn med org nummer som står på deras sida så attt ärendena kanske kan kopplat ihop!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp