• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! Falsk faktura från Sales leads portal

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
ARN blir ganska meningslöst att driva processen genom, eftersom deras beslut enbart är vägledande och inte tvingande och sådana här bolag skulle till 100% inte följa beslutet.

Polisanmäl och bestrid varje faktura trots hot. När/om de skickar till KF skickar du in alla underlag om att du inte har mottagit några tjänster.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 934
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Arn kan man skippa, dom kan bara tycka saker, inte ge bindande beslut.
Hur såg villkoren ut som du kryssade i att du godkände (de där man inte brukar läsa..) ?
 

believe

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Augusti 2023
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Arn kan man skippa, dom kan bara tycka saker, inte ge bindande beslut.
Hur såg villkoren ut som du kryssade i att du godkände (de där man inte brukar läsa..) ?
Fanns inget att krysa i..? Bara bokade in ett samtal , med namn och mobilnummer. Via mobilen.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Om du enbart fyllt i kontaktformuläret på deras websida, men sen inte haft någon kontakt med dem, finns det ingen möjlighet för dem att kunna vinna en rättslig process. Det finns inga villkor eller priser angivet ens finstilt någonstans, endast ”Vi har individuell prissättning för varje kund baserat ärendets komplexitet. Vi erbjuder även fastpris för våra tjänster”, följt av ”Kontakta oss” och länk till kontaktformuläret. Det du ska göra, är att be väldigt tydligt om en kopia på det signerat avtalet er emellan där deras prissättning och att du accepterat detta framgår, och skriva i samma mail att om de inte kan förse dig med detta ber du dem vänligt men bestämt att sluta skicka blufffakturor till dem samt att du har gjort en polisanmälan. För varje faktura som eventuellt sedan kommer räcker det med att du skriver ”Härmed bestrider jag xx faktura då jag inte har köpt några tjänster av ert företag.”. Skulle förvåna mig om de ens försöker dra det till Kronofogden, men låt inte det skrämma dig om de gör det -du skickar då bara informationen och underlagen till dem.
 

Doaamk

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 September 2024
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Fått en faktura från Sales leads portal.AB
På 19000, Bokade i augusti 23 in ett grattis första samtal ang , skuldrådgivning. Dom ringde mig aldrig,,Har nu fått faktura på timmar som dom påstår att jag bokat in .
Kontakta dom och får svar att ärendet bara ökar vid varje tillfälle jag mailar eller tar kontakt.. vad finns att göra. ?!
Hur gick det för dig? Jag blev lurad med. Vill gärna veta vad har du gjort
 

KurtJager

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
17 Juni 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
De har inte levererat någon tjänst, ni har ej heller ingått något avtal. Vem som helst kan gå in och skriva valfritt telefonnr och namn på deras sida. Bara bestrid att du inte har beställt någon tjänst och ej ingått något avtal med dem. Det är upp till dem att bevisa vilket de ju inte kan, namn och telefonnummer i ett webbformulär håller inte. Bestrid och polisanmäl. Skänk dem inte en tanke mer efter det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp