• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp en trött tjej i kaoset

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Inställ dig på skuldsanering efter du avslutat dina studier.

Din inkomst kommer inte vara nog hög för att betala tillbaka detta under överskådlig tid om ens någonsin.

Om du fortsätter arbeta som du gör kommer inte ha särskilt stor betydelse då man kommer utmäta kanske 15000 i månaden, det betalar inte ens dina räntor.

Du får väl inte mer lån av någon antar jag?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

dianasekonomi

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 Maj 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
En del av mig tänker att jag ändå kan klara detta på egen hand.
Ringde alla banker igår och försökte förhandla om räntor av månadsavgifter. Några gick med andra inte.
Jag har fått för mig att jag kan kanske klara mig med snöbollseffekten. Att jag fokuserar på alla smålån och blir av med dem de kommande 4-5 månaderna. Därefter försöker jag mha min bank samla mina skulder, eller åtminstående lösa de med hög ränta. Men jag kanske tänker helt fel... :(
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
En del av mig tänker att jag ändå kan klara detta på egen hand.
Ringde alla banker igår och försökte förhandla om räntor av månadsavgifter. Några gick med andra inte.
Jag har fått för mig att jag kan kanske klara mig med snöbollseffekten. Att jag fokuserar på alla smålån och blir av med dem de kommande 4-5 månaderna. Därefter försöker jag mha min bank samla mina skulder, eller åtminstående lösa de med hög ränta. Men jag kanske tänker helt fel... :(

Hur mycket backar du varje månad?

Du har 30’ in?

Du har fasta kostnader på 11,5’?

Vad kostar lånen varje månad? Såg bara du skrivit vad räntorna var.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
En del av mig tänker att jag ändå kan klara detta på egen hand.
Ringde alla banker igår och försökte förhandla om räntor av månadsavgifter. Några gick med andra inte.
Jag har fått för mig att jag kan kanske klara mig med snöbollseffekten. Att jag fokuserar på alla smålån och blir av med dem de kommande 4-5 månaderna. Därefter försöker jag mha min bank samla mina skulder, eller åtminstående lösa de med hög ränta. Men jag kanske tänker helt fel... :(
Bra jobbat och absolut värt att försöka bli av med skulderna på egen hand. Varje månad lägger man ett nytt pussel. Rätt som det är så har man alla pusselbitarna.
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
582
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Starkt jobbat att du verkligen försöker lösa det. Men om du redan varit sjukskriven så måste du tänka på dig själv och din hälsa.
 

dianasekonomi

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 Maj 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Ja jag tror att jag landar i att försöka själv. Känns som ett enormt misslyckande om staten ska gå in och ta över mitt liv i så många år. Jag är ju mitt i livet och vill leva ett normalt liv också.

Dessa är mina nya månadsavgifter:

Medmera: 2000kr
Collector: 6500kr
Ikano: 1500kr
Remember: 5500kr
Nordax: 2000kr
= 17500

Fasta kostnader: 10500kr

Smålån: Det jag kunnat betala.

Totalt: 28000kr
Sen lever jag väl väldigt snålt, eller nä egentligen inte. Jag jobbar och vi får mat där jag jobbar. Under min lediga tid pluggar jag.

Tänker att under hösten kommer jag att ta CSN och då får jag 17000kr i månaden. Dessa ska gå direkt till alla smålån.
Så fort jag blivit av med alla smålån (ca 180 000) så kommer det kännas mycket lättare.

Jag har ju inga anmärkningar, inkasso eller liknande så kanske i början på nästa år kan ta ett samlingslån för att få bort det dyraste lånet. Får jag ner mina månadskostnader till totalt 15000kr i månaden så kan jag ju fixa det. Så fort jag är klar med plugget åker jag dit jag tjänar mest pengar för att kunna bli skuldfri så fort som möjligt.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Ja jag tror att jag landar i att försöka själv. Känns som ett enormt misslyckande om staten ska gå in och ta över mitt liv i så många år. Jag är ju mitt i livet och vill leva ett normalt liv också.

Dessa är mina nya månadsavgifter:

Medmera: 2000kr
Collector: 6500kr
Ikano: 1500kr
Remember: 5500kr
Nordax: 2000kr
= 17500

Fasta kostnader: 10500kr

Smålån: Det jag kunnat betala.

Totalt: 28000kr
Sen lever jag väl väldigt snålt, eller nä egentligen inte. Jag jobbar och vi får mat där jag jobbar. Under min lediga tid pluggar jag.

Tänker att under hösten kommer jag att ta CSN och då får jag 17000kr i månaden. Dessa ska gå direkt till alla smålån.
Så fort jag blivit av med alla smålån (ca 180 000) så kommer det kännas mycket lättare.

Jag har ju inga anmärkningar, inkasso eller liknande så kanske i början på nästa år kan ta ett samlingslån för att få bort det dyraste lånet. Får jag ner mina månadskostnader till totalt 15000kr i månaden så kan jag ju fixa det. Så fort jag är klar med plugget åker jag dit jag tjänar mest pengar för att kunna bli skuldfri så fort som möjligt.
Har du fått bakat in småkrediterna? (Edit läste igen dom finns
Du har 2000kr kvar att leva på? Och då räknar du inte med småkrediterna?

räkna ihop alla kostnader du har.

att hoppa över småkrediterna kan man ju inte göra

osäker om du får jobba 100% som vid covid fortfarande vid studier.

Försöker inte förstöra din dröm göra detta själv, jag är bara realistisk med dig vad som är möjligt.



Skulder banklån
Företag - Total skuld maj 24 - ränta

Medmera Coop - 250881 kr - 10,3 %
Collector - 466293 kr - 14,55%
Ikano - 158000 kr - 11,39%
Remember - 389978 kr - 14,4%
Nordax - 194948 kr - 21,9%
Totalt: 1460100 kr

Skulder krediter & snabblån

Northmill - 29500kr
Fairlo - 39400 kr
Kontantfinans - 15500 kr
Loanstep - 24450 kr
Ellos - 14800 kr
Boozt - 32600 kr
Qliro - 19000 kr
Brixo - 5000 kr
Saldo - 20000 kr
Klarna - 55500 kr
Totalt: 175232 kr
 
Senast ändrad:

FinurligFunderare

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Samtidigt som du tar ut CSN får du bara tjäna upp till fribeloppet. Du kan inte både plocka ut lön till den mängd du gör idag + CSN. Googla det
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp