• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Freedom finance, jag ska ta och söka via dessa nästa gång

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Freya

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
12 Februari 2019
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Ingen pratar om dessa som ett alternativ till Lendo och Advisa.
Freedom finance har ju ca 34 banker varav en är Bank Norwegian.
Jag ska ta och söka via dessa nästa gång jag söker samlingslån.

Kanske inte relevant för trådstarten. Men jag sökte samlingslån med Advisa BN finns även där. Men fick inga erbjudanden. Chansade och gjorde en ansökan direkt hos BN och fick lånelöfte. Dock så blev det ingen UC ff kanske kan beropå att advisa tagit en.

Men det är trixigt vilken förmedlare man ska välja.
Lycka till när det är dags för samlingslån:)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Finns någon bank hos Advisa som Freedom saknar?
 
B

Balanserings mannen

Gäst
Poäng: 0
Synd de inte har balanzia då de är berädda att ta lite mer risker för dem med sämre kreditvärdighet ,
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Kanske inte relevant för trådstarten. Men jag sökte samlingslån med Advisa BN finns även där. Men fick inga erbjudanden. Chansade och gjorde en ansökan direkt hos BN och fick lånelöfte. Dock så blev det ingen UC ff kanske kan beropå att advisa tagit en.

Men det är trixigt vilken förmedlare man ska välja.
Lycka till när det är dags för samlingslån:)
Kanske en taktik man man använda då många inte ger låneerbjudanden när man söker via förmedlare. Man söker via förmedlare och sen så söker man direkt hos dom som inte gav erbjudanden och då tar de ingen ny UC ff eftersom de redan tagit en (via förmedlaren).
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Kanske en taktik man man använda då många inte ger låneerbjudanden när man söker via förmedlare. Man söker via förmedlare och sen så söker man direkt hos dom som inte gav erbjudanden och då tar de ingen ny UC ff eftersom de redan tagit en (via förmedlaren).

Det hände mig med Goodcash. Jag tog inte dom via Lendo men fick sedermera lån på 50.000 av dom utan att lånet varesej resulterade i ny UC eller registrering av lånet.

Men tror du verkligen inte att bolagen tar en ny UC bara för att dom inte gav ett bud? Kan det inte både i mitt fall (och skribentens) handlat om ren "flax"?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp