• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Från KF till löneutmätning

Miamaria

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
27 Oktober 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hur lång tid från att ärende kommer in till KFM har man på sig att betala innan de kontaktar arbetsgivare för löneutmätning?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
Hur lång tid från att ärende kommer in till KFM har man på sig att betala innan de kontaktar arbetsgivare för löneutmätning?

Olika och beroende på vad beloppet är. Tror de söker efter
Tillgångar först, som i sin tur blir en annärkning.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Hur lång tid från att ärende kommer in till KFM har man på sig att betala innan de kontaktar arbetsgivare för löneutmätning?

Du får ett brev med skuld att betala och det finns ett sista datum att betala. Ca 10 dagar ungefär betalar du inte får du ett brev hem efter ca 3 veckor med en tillgångsutredning där du ska uppge inkomst b.la
 

Miamaria

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
27 Oktober 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Någon som varit med om det? Hur reagerade era chefer?
Sitter och funderar på att släppa allting och slippa all press jag lever under just nu. Jag har ca 70.000 i skulder. Jag har ett jobb men för många uc för att någonsin få ett samlingslån.
 

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
Någon som varit med om det? Hur reagerade era chefer?
Sitter och funderar på att släppa allting och slippa all press jag lever under just nu. Jag har ca 70.000 i skulder. Jag har ett jobb men för många uc för att någonsin få ett samlingslån.

Äger själv företag och har då och då fått brev från kronofogden angående anställda som haft skulder och KFM begärt avdrag från deras lön. Beror såklart på vad du jobbar med men det är vanligare än vad du tror. Frågar han något så kan du väl bara ljuga i hop något. Det enda jag gjorde var att göra personerna medvetna om att de kommer bli
Avdrag från KFM kommande månader. De skämdes
men jag påpekade att jag inte la mig i deras privataliv så länge det inte påverkar jobbet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp