• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågor till er som fått skuldsanering

Soffipropp

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
14 Juni 2023
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej gänget!
Jag har påbörjat min resa till ett skuldfritt liv. Har fått ett skuldsaneringsförslag och godkänt det idag. Nu till min fråga: Hur vanligt är det att borgenärerna motsätter sig skuldsaneringen och vad kommer det isf. innebära. Är det någon som fått sin ansökan avslagen pga. Det?

Sist men inte minst: Tack för att ni finns! Detta forum är precis det jag behöver. Där man får vara ärlig med sin situation utan att folk ska tycka att ”man får skylla sig själv”
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Tjena, berätta gärna lite om din situation. Ska söka nu denna månad för andra gången :)



Min situation är följande:

15 månader sen sista lånet/kredit.
1,5msek hos KFM.
19 år ska det ta att betala tillbaka.
2 barn, 4 och
Jobbar 100%
30år gammal.
Sambo
Spelat upp det mesta, senaste 1,5åren innan jag tog sista lånet fick enbart till att släcka andra lån.
Så ”spelfri” i 3år.
Fått en diagnos med ADHD som jag nu medicineras för.
Går hos psykolog 1 gång varannan vecka, gjort i 8 månader.
Går i spelberoendegrupp 1 gång i månaden.
 

Elhal

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
25 April 2022
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
När fick du första beslutet. Jag fick inledande för 3 veckor sedan men livrädd för avslag.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Min skuldsanering blev överklagad men dom nämnde aldrig någon anledning så KF körde vidare
 

hamre

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
28 November 2022
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Svårt att säga hur vanligt det är. Beror nog på vilket bolag man lånat utav.

Jag verkar ha haft väldigt "tur". Jag hade ca 15 olika bolag jag lånat av och enligt beslutet jag fick så hade ingen motsatt sig min skuldsanering.
 

Soffipropp

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
14 Juni 2023
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej! Hur har d gått?
Hej! Förlåt för EXTREMT sent svar. Det var ett företag som motsatte sig men KF valde att ignorera det. Jag förstår att detta företag motsatte sig eftersom jag beviljats ett lån av dom 6 månader innan jag skickade in min ansökan för skuldsanering. Allt gick alltså bra för mig och mitt första år är nu gjort, ”bara” 3 år kvar :)
 

Snart_klar

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
67
Poäng
186
En sak som är viktigt att komma ihåg när man fått beslutet om beviljad skuldsanering är detta:

Beslutet är en värdehandling​

Beslutet om skuldsanering är en värdehandling som personen ska behålla.

Detta eftersom skulderna inte automatiskt försvinner när skuldsaneringen är slut ... och skulle någon komma med krav på skulder som ingått i ens skuldsanering så behöver man kunna bemöta det med sitt beslut.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp