• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Fått mail från pluros.se

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
lurigt

dom låter det vara tyst några dagar så pass att det ska flyta in lite till ansökningsavgifter men att tänka på när det gäller oseriösa aktörer är:
1. Sidan är anonym, dvs det står inget om bolaget endast en mailadress angiven
2. Hög ansökningsavgift - ja, jag tyckewr 50 kr är hutlöst!
3. Lån upp till 5000 kr - ja, det lockar mera än att det skulle stå 2000 eller 3000 kr.

Dom som satt upp denna fejksida har troligen lyckats förut, men kliver bara i ny skepnad, nytt namn. Det var ju nyss en sida här på forumet som stod i fokus. Låg t o m ute på blocket och jag kan anta att dom inte betalade tillbaka ngn ansökningsavgift till alla som ansökte.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Jag har fått svar om än avslag pga att jag sökte ett belopp som inte var tillgängligt för nya kunder (och när jag tittar nu så står det faktiskt på sidan att 3-5000 bara är tillgängligt för återkommande kunder). SÅ jag tänker göra ett nytt försök på 2000:-. 50:-är mycket men när jag nu gett mig på att kolla upp detta så är det lika bra att testa hela vägen...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Detta med att låna max 2000kr första gången har tillkommit idag..
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Också fått det svaret. Är väl 1,01 på att det blir avslag av en eller annan anledning..
 

Piraten

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
397
Mottagna reaktioner
8
Poäng
62
Mailadress

Hur har de fått vår mailadress? Måste komma från något annat bolag eller kanske direkt-lan?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hur har de fått vår mailadress? Måste komma från något annat bolag eller kanske direkt-lan?

Kanske köper de mejladresser av varandra? Vi vet ju inte alls hur våra skickade ansökningsuppgifter lagras hos olika bolag. Kan säkert komma på villovägar.
 

Piraten

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
397
Mottagna reaktioner
8
Poäng
62
fanns ej

fanns inte igår tänkte dock att 5000 var högt första gången 2000 är rimligt då minskar de kreditrisken och binder fler kunder.

Är även mer trovärdigt.
 

Viooo

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Mars 2012
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Men är ni tröga eller? Klart dom scammar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp