• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få tillbaka erbjudande via lendo?

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Har en partner som inte skulle förstå sig på min situation tyvärr... Ang. att jobba nu, mitt barn helammar, blir därför lite svårt. Att pumpa ut mjölk så att det täcker en hel arbetspass man är borta funkar ju ej.. bebis är ju rätt liten också än så skulle vara förkrossande o lämna honom nån timma ens just nu
Partner vet att jag har svårt ekonomiskt, men ej varför och hur jag hamna här. Har vet nog inte helt o hållet hur svårt jag faktiskt har det med ekonomin varje mån. Föräldrarna vet ,samt hur jag hamnat här, och hjälpt på bästa möjliga sätt med lite mindre summor här o där för o hjälpa mig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Allt funkar faktiskt om man måste... Du skulle nog bli lika förkrossad om allt går till inkasso, kfm utmätning osv osv.

Man får ta sina strider. Det gynnar dig själv, familjen o barnet i långa loppet!
Förstår, ja såklart. Men känns nästan omöjligt med en nyfödd,som kräver mamma 24/7 och ammar så ofta. Vaken hela nätter o amma flera gånger, barnet helammar somsagt. Kan inte vara borta flera timmar då. Hur kommer det vara möjlig just nu.. inte så lätt. Med ett barn på flera mån och som börjat äta kan det nog funka
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Förstår, ja såklart. Men känns nästan omöjligt med en nyfödd,som kräver mamma 24/7 och ammar så ofta. Vaken hela nätter o amma flera gånger, barnet helammar somsagt. Kan inte vara borta flera timmar då. Hur kommer det vara möjlig just nu.. inte så lätt. Med ett barn på flera mån och som börjat äta kan det nog funka
Nej men då är det nog läge att din parnter väljer att inse och du blottar omständigheterna för denne.
Så du kan få avlastning därifrån.
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Nej men då är det nog läge att din parnter väljer att inse och du blottar omständigheterna för denne.
Så du kan få avlastning därifrån.
Hur menar du då? Min partner jobbar endast kvällar och är hemma midnatt, blir ju med barnet "hela dan" nästan sj.. avlastning nja altså barnet kräver ju mig 24/7 somsagt ändå. Inte mycket han kan avlasta mig med förutom korta stunder då jag ska duscha,gå på toa ,byta om osv.

Men åter till ekonomin- dehär kommer ej funka iaf, att jobba extra. Barnet är alldeles för litet, och helammar. Ser det omöjligt
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Hur menar du då? Min partner jobbar endast kvällar och är hemma midnatt, blir ju med barnet "hela dan" nästan sj.. avlastning nja altså barnet kräver ju mig 24/7 somsagt ändå. Inte mycket han kan avlasta mig med förutom korta stunder då jag ska duscha,gå på toa ,byta om osv.

Men åter till ekonomin- dehär kommer ej funka iaf, att jobba extra. Barnet är alldeles för litet, och helammar. Ser det omöjligt
Men du säger själv att "din partner inte skulle förstå sig på din situation".
sen säger du "partner vet jag har det svårt ekonomiskt".

Kan inte din partner hjälpa dig? Kan din partner inte välja att förstå situationen? Antar ni är vuxna och kommunicerar?
Förstå mig rätt, Det mesta handlar om vilja och inställning.
Ibland måste man offra mycket. Nästan för mycket, eller så ger man upp. Låter det gå till utmätning och börjar om efter x antal år efter en SS.
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Men du säger själv att "din partner inte skulle förstå sig på din situation".
sen säger du "partner vet jag har det svårt ekonomiskt".

Kan inte din partner hjälpa dig? Kan din partner inte välja att förstå situationen? Antar ni är vuxna och kommunicerar?
Förstå mig rätt, Det mesta handlar om vilja och inställning.
Ibland måste man offra mycket. Nästan för mycket, eller så ger man upp. Låter det gå till utmätning och börjar om efter x antal år efter en SS.

Jaha, ja de e mer privat, forumet e öppen vill inte skriva ut om mitt privatliv ,har redan skrivit för mycket. Men sambon vet ej bakgrunden till hur jag hamna med dessa skulder, till skillnad från föräldrarna. Och sen ja, han vet att jag har det dåligt ekonomiskt, ej varför och hur pass dåligt det är. Som det verkar, tror han nog inte så svårt iaf.

Jag har svårt o prata med honom om dethär, och rädd att det leder till separation. Tror även han inte skulle hjälpa på nåt sätt, så onödigt.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Jaha, ja de e mer privat, forumet e öppen vill inte skriva ut om mitt privatliv ,har redan skrivit för mycket. Men sambon vet ej bakgrunden till hur jag hamna med dessa skulder, till skillnad från föräldrarna. Och sen ja, han vet att jag har det dåligt ekonomiskt, ej varför och hur pass dåligt det är. Som det verkar, tror han nog inte så svårt iaf.

Jag har svårt o prata med honom om dethär, och rädd att det leder till separation. Tror även han inte skulle hjälpa på nåt sätt, så onödigt.
Om han inte väljer förstå eller hjälpa till så nog det inte en relation jag skulle stanna i om det vore jag. Man hjälps väl åt som sambos!? Speciellt om det är BARN i bilen.
Men det är min åsikt.
Men du borde iaf, försöka förklara läget och inte "kringgå" problemet med honom utan klargöra faktiska omständigheter
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Om han inte väljer förstå eller hjälpa till så nog det inte en relation jag skulle stanna i om det vore jag. Man hjälps väl åt som sambos!? Speciellt om det är BARN i bilen.
Men det är min åsikt.
Men du borde iaf, försöka förklara läget och inte "kringgå" problemet med honom utan klargöra faktiska omständigheter
Tack, ska se om jag tar mig modet o gör det.

En tanke är att flytta tillfälligt(tills man börjar jobba) till föräldrarna med mitt barn o spara dessa 4.000 jag lägger hemma,då mina föräldrar inte skulle vilja be mig om ett enda öre. Man man vill ju hjälpa för man är där, så tänker mig att mer än 1000kr skulle jag inte behöva slösa där, om ens det kanske hälften. Hjälper något? Sen är det om sambon går med på det då,med tanke på att barnet måste med mig då.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Tack, ska se om jag tar mig modet o gör det.

En tanke är att flytta tillfälligt(tills man börjar jobba) till föräldrarna med mitt barn o spara dessa 4.000 jag lägger hemma,då mina föräldrar inte skulle vilja be mig om ett enda öre. Man man vill ju hjälpa för man är där, så tänker mig att mer än 1000kr skulle jag inte behöva slösa där, om ens det kanske hälften. Hjälper något? Sen är det om sambon går med på det då,med tanke på att barnet måste med mig då.
Fattar inte, så din sambo ska "ta din del av hyran" för du ska flytta hem till föräldrarna? Eller så pratar du med han o han betalar den delen o du bor kvar?? Vad är de för relation ni har? Nyss träffats? Så förvirrad av detta.
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Fattar inte, så din sambo ska "ta din del av hyran" för du ska flytta hem till föräldrarna? Eller så pratar du med han o han betalar den delen o du bor kvar?? Vad är de för relation ni har? Nyss träffats? Så förvirrad av detta.
Va nej, nu vart det förvirrande kanske :)

Menar att min del av hyran+mat per mån, vilket är 4000kr just nu(betalar altså redan en liten del av hyran+mat bara),kan jag använda o betala av andra lån o krediter om jag skulle flytta tillfälligt hos föräldrarna.
Att det är en tanke menar jag, om jag nu behöver offra något,i detta fall bo separat från sambon med barnet under ett par månader/1år, för o öka månadsinkomsten.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp