• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått Inledande skuldsanering.

Daljo99

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
5 Maj 2024
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej! Har försökt läsa mig till men hittar inte. Finns kanske säkert inget svar på det. Men fick ialf idag inledande skuldsanering. Pratade med handläggaren i ca 40 min om mina skulder. Större delen av lånen är från tiden 2013-2016.Gick till att klara av alla utgifter under en långtidsjukskrivning. Blev lån på lån, och sen sen det idiotiska att ta lån för att betala av lån. Sen tog det stopp. Sen gick det över till spel. Har inte tagit( /kunnat då) tagit fler lån sen dess. Men mitt spelmissbruk har fortsatt, har börjat gå på möten i år. Sa till handläggaren att det har blivit lite pengar till spel. Men skulle jag få skuldsanering så kommer jag sköta den. Den kommer jag inte kasta bort, utan då börjat mitt nya liv. Har inte dragit på mig nya skulder på flera år. Den enda ”nya” skuld jag fått är restskatt på ca 4000kr.
Så det jag undrar är om en sån grej kan avgöra om jag får skuldsanering eller inte? Att handläggaren tycker Att jag inte har visat en brytpunkt.
Men nu har jag fått inledande. Så hoppas ju. Nu finns det säkert många andra anledningar till avslag. Men att jag kan återbetala mina skulder på överskådlig tid är inte en av dom.

//Skatteskulden var tydligen redan borta då det dragits från min löneutmätning //
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Daljo99

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
5 Maj 2024
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
En till fundering , då jag pratade med handläggaren så sa jag att dom flesta av lånen var tagna mellan 2013-2016. Vad dom gick till m m. Men jag tog även lån 2017-18. Nu ser ju hon det såklart. Men är det något man ska Maila sin handläggare om vid inledande? Tänkte mer att man sagt fel. Blir så stressad att det ska skita sig.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp