• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

En helt oförtjänt avundsjuka.

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
391
Poäng
487
Hej
Jag tycker det är ensamt pga vänner umgås mycket med sina familjer och reser.
Jag är singel med liten vovve som börjar bli lite grinig osäker.
Hur ska jag kunna hitta en kärlek som inte är dömande.
Hur berättar man sin historia.
Jag har varit ensam sen barnen var små och nu är de vuxna.
Bara mitt lönekontor vet min situation.
Min förra chef kunde jag prata med, hon slutade hos oss och lever tyvärr inte längre.

Hur hittar ni förstående vänner.

Hoppas kunna spara efter jag är klar om typ 4 år 2028 och ha lite pengar kvar inför pension.
Nu är ju nya åldern 68 år. Så 6 år till att jobba och vill inte leva ensam.

Hopp tro och kärlek utan skam
Vad bara ärlig med din situation.
Att bli skuldsatt pga man hjälpt en nära anhörig får man säkert lättare förståelse för än om du hade spelat eller haft shopping problem.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Då har de nåt gemensamt i varje fall...
Jo dom har ju det. Tycker det är märkligt att det sker så ofta bara.
Finns alternativen också, att man flyttar ihop med gickgäldenär men det brukar kunna bli göldenär av den personen också.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
Jo dom har ju det. Tycker det är märkligt att det sker så ofta bara.
Finns alternativen också, att man flyttar ihop med gickgäldenär men det brukar kunna bli göldenär av den personen också.
Hur tänker du?
Förhoppning har man förstått och inte vill ha fler skulder
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hur tänker du?
Förhoppning har man förstått och inte vill ha fler skulder

Hur jag tänker spelar väl ingen roll, jag har haft flera gäldenären som hittat kärleken, flyttat in och sen vet jag inte vad dom gjort.
men efter något år eller två så börjar kfm knacka på även hos den tidigare icke-gäldenären.
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
391
Poäng
487
Man får nästan göra nån sorts ekonomisk bakgrundskoll när man dejtar nuförtiden...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Man får nästan göra nån sorts ekonomisk bakgrundskoll när man dejtar nuförtiden...
Haha, ja, ett samtal till kfm kan vara idé.
Nu är det några år sedan jag hängde på någon dejtingapp, men en mycket stor del av de jag vet jag såg där har jag sett passera på kfm senare.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
Hur jag tänker spelar väl ingen roll, jag har haft flera gäldenären som hittat kärleken, flyttat in och sen vet jag inte vad dom gjort.
men efter något år eller två så börjar kfm knacka på även hos den tidigare icke-gäldenären.
Sorgligt då
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Man får nästan göra nån sorts ekonomisk bakgrundskoll när man dejtar nuförtiden...
Jag vet inte om jag hade velat det. Gör personen rätt för sig, jobbar osv så är det för mig inte en dealbreaker.
Alla kan hamna där av tusen olika anledningar.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 320
Mottagna reaktioner
1 356
Poäng
997
Hej...

Jag ville bara snacka av mig lite.
Jag genomgår en skuldsanering och siktar mot att bli klar med denna i maj, 2026.

Allt går fint och man lever inte ens på kanten, även om allt planeras vid inköpen.

Men så till ämnet.
En vän köpte sig en nyare bil igår och jag unnar honom verkligen denna bil, och jag har levt gott jag med. Alldeles för gott, kanske är det en bidragande orsak till vart jag befinner mig idag.

Men problemet är, att jag blev så svundsjuk. Inte enbart för att köpte den men också för att jag blev så påmind om att jag inte ens är i närheten av den friheten att kunna få göra de valen. Jag är 40 år och tanken är att vi ska leta hus efter avslutad skusa. Det är det min sambo längtar efter allra mest, och jag med.

Men just den där jantelagen....vi svenskar är ju avundsjuka på varandra naturligt sett men detta var något mer.

Är det någon som kan relatera? Alltså, jag vet att mina/våra val har lett oss till denna situation som är en chans i livet.

Men jag kände via hans köp en viss längtan....att inte vara "ekonomiskt omyndigförklarad"?.....

Delar helt känslan. Denna sommar har alla vänner och bekanta varit iväg på olika resor, middagar etc. Själv har jag fått hålla mig i Sverige och inte lyxa till det på något sätt. Visst blir man avundsjuk, och samtidigt en jäkla påminnelse om konsekvenserna med i mitt fall ett spelberoende. Längtar så mycket efter den dagen min löneutmätning upphör, vilket också bli en drivkraft till att lyckas, även om vägen är krokig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp