• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Dinfinans, saknade ränteuppgifter.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jolanta

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
29 Mars 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Nu har jag fått svar på mina mail, jag har skrivit till dem och talat om att jag anser att det är en bluffaktura och att jag inte tänker betala eftersom de inte kan specificera vad fakturan gäller. Fick det här svaret:

Fakturan du fått avser påminnelseavgift och dröjsmålsränta för det lån du haft hos oss och återbetalat för sent.

Med vänlig hälsning,
Erik,DinFinans.se

De har fortfarande inte talat om vad de gäller och jag har meddelat att jag fortfarande anser att det är en bluff
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Enligt Erik skall han prata med sin chef om detta, men inte förrän på fredag, då jag fick sagt att mitt lån är slutbetalt, enligt en Jim, blir så trött!
Jag tänker inte heller betala!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Är det någon som fått inskickade uppgifter från dom till Skatteverket?
Är det inte lag på det?

Kom igen nu, nu gör vi allt för att sätta dit dom
 

Jolanta

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
29 Mars 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Jag har fått svar idag igen, nu bifogade de en liten skärmdump på lånet det gällde. Ett lån jag tog med förfallodag 30 mars 2013, betalade in den 23:e april. Visst var jag sen men frågan är om de kan kräva det här ett år efter. Jag har inte fått några ränteuppgifter från dem trots att jag mailat dem om det. De har inte skickat in nåt till Skatteverket. Jag tänker fortsätta strida för att slippa betala.
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Jag har fått svar idag igen, nu bifogade de en liten skärmdump på lånet det gällde. Ett lån jag tog med förfallodag 30 mars 2013, betalade in den 23:e april. Visst var jag sen men frågan är om de kan kräva det här ett år efter. Jag har inte fått några ränteuppgifter från dem trots att jag mailat dem om det. De har inte skickat in nåt till Skatteverket. Jag tänker fortsätta strida för att slippa betala.


Upp till 3 år är du som privatperson betalningsskyldig. Måste gå mer än 3 år utan kontakt. Som företag är det 10 år. Har också fått faktura från Dinfinans nu men var sen och hade en avbplan så för min del stämmer beloppet. Konstaterade dock att dom har en otäck dröjsmålsränta på den här sista fakturan 36 % !
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Det är lag på att rapportera in räntor till skatteverket. Tyvärr gäller inte detta dröjsmålsräntor då de inte är avdragsgilla
 

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Usch, jag fick också två fakturor från dom idag. Tycker att det är konstigt att de fakturerar så lång tid i efterhand. Fakturan är dessutom felaktig då det står att betalningsvillkor är tio dagar men förfallodatum är 30 dagar fram. Sen ska den betalas till Silverwik och inte till Dinfinans eller Chief, mycket märkligt...
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp