• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Kika på TV4 Play, serien om Tinderbedragaren.
Otroligt vad blåögda de är och lånar ut pengar till någon de nyss träffat på Tinder.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 084
Mottagna reaktioner
1 979
Poäng
1 307
Ja det undrar jag med, och då har man ändå försökt nå fram till ett par och förklarat ganska tydligt "du blir ju blåst" när man står och lastar upp bilen/fyrhjuling/båt för transport till kfms förråd.
Men man har väl för dåligt förtroende för fet blir dags igen efter något halvår när dom lyckats få till nya lån..
"Den här gången är det på riktigt, har pratat med en advokat i Portugal som hjälper med ett arv, pengarna kommer skickas med bud men tullen i Madagaskar...."
"Okej, jag förstår, hade du någon släkting överhuvudtaget i Portugal eller Madagaskar som du skulle vara arvtagare till?"
"Ja, advokaten har visat papper"
"Låter ju jättebra, men har du någon koppling till Portugal som verkar sannolikt? Jag vet ju att ditt efternamn är ett gammalt släktnamn sedan flera hundra år här från -rövbyhult-, Portugal låter ju lite oväntat?
"Ta nu och åk iväg med min bil/vagn/båt/whatever" så kommer jag till kontoret och betalar kontant på måndag"

Det har inte blivit måndag på flera år tydligen.
Två av dödssynderna är lust och girighet, bedragarna är professionella och stimulerar de känslor som mänskligheten har fallenhet för att gå igång på.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 964
Mottagna reaktioner
13 608
Poäng
10 387
Två av dödssynderna är lust och girighet, bedragarna är professionella och stimulerar de känslor som mänskligheten har fallenhet för att gå igång på.
Ja dom är riktigt vassa. Man undrar hur många dom försöker med per lead dom får igång..
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 179
Mottagna reaktioner
1 931
Poäng
1 247
Lite sammanställning från dagens analyser efter inflationsrapporten:

Nordea: Räntehöjning nästa vecka
Swedbank: Räntehöjning
Handelsbanken: Räntehöjning
Öhman Fonder: Räntehöjning

SEB: Räntan räntan ligger still nästa vecka
Danske Bank: Räntan räntan ligger still
Obligationsmarknaden: räntan ligger still

Verkar vara fortsatt splittrade åsikter efter dagens inflationssiffror inför räntebeskedet 23 November.
3 av de 4 storbankerna (Nordea, Swedbank, Handelsbanken) tror på räntehöjning. SEB säger att vi ligger still i båten.

Det brukar inte vara fördelaktigt att gå emot obligationsmarknaden. Jag tror att vi ligger still och inväntar mer inflationsdata men signalerar starkt att räntan kan höjas i Februari om svenska kronan fortsatt försvagas mot dollarn/euro.
 
Senast ändrad:

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
405
Mottagna reaktioner
168
Poäng
347
Lite sammanställning från dagens analyser efter inflationsrapporten:

Nordea: Räntehöjning nästa vecka
Swedbank: Räntehöjning
Handelsbanken: Räntehöjning
Öhman Fonder: Räntehöjning

SEB: Räntan räntan ligger still nästa vecka
Danske Bank: Räntan räntan ligger still
Obligationsmarknaden: räntan ligger still

Verkar vara fortsatt splittrade åsikter efter dagens inflationssiffror inför räntebeskedet 23 November.
3 av de 4 storbankerna (Nordea, Swedbank, Handelsbanken) tror på räntehöjning. SEB säger att vi ligger still i båten.

Det brukar inte vara fördelaktigt att gå emot obligationsmarknaden. Jag tror att vi ligger still och inväntar mer inflationsdata men signalerar starkt att räntan kan höjas i Februari om svenska kronan fortsatt försvagas mot dollarn/euro.

Lovar att alla mindre långivare för privatlån, krediter och snabblån kommer höja ändå bara för att.
Trots att dom redan gör enorma vinster på sina lån.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 964
Mottagna reaktioner
13 608
Poäng
10 387
Lovar att alla mindre långivare för privatlån, krediter och snabblån kommer höja ändå bara för att.
Trots att dom redan gör enorma vinster på sina lån.
Det är drag under galoscherna på obeståndssidan med..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp