• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Det blir ju inte mycket bättre för brottsoffren för det. Straffarbete skulle välj snarare sortera in bland övriga påföljder som fängelse och annat.
Nej, men pengar ersätter aldrig lidandet ändå, särskilt inte de obetydliga summor det rör sig om. Straffarbete gynnar samhället mer.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 080
Mottagna reaktioner
1 973
Poäng
1 307
Nej, men pengar ersätter aldrig lidandet ändå, särskilt inte de obetydliga summor det rör sig om. Straffarbete gynnar samhället mer.
Straffet och ersättning till brottsoffer är två skilda ting, av praktiska skäl för åklagare allt som oftast talan för båda i samma rättsprocess.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Nej, men pengar ersätter aldrig lidandet ändå, särskilt inte de obetydliga summor det rör sig om. Straffarbete gynnar samhället mer.
Ok, så det ska vara straffarbete inga skadestånd alls?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 781
Poäng
9 547
Hade jag varit ett offer för en våldtäkt och grov misshandel hade jag personligen hellre sett att personen grävde diken i 5 år än dom 8.000 man får vänta på i ett decennium.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Ok, så det ska vara straffarbete inga skadestånd alls?
Skadestånden i Sverige är ett skämt, mer av ett hån mot BO än kompensation faktiskt. Några tusen för en misshandel som man dessutom får vänta i år på. Så ja, jag ser hellre hårdare straff och samtidigt sånt som gör nytta för samhället i form av renhållning och underhåll av det allmänna.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Skadestånden i Sverige är ett skämt, mer av ett hån mot BO än kompensation faktiskt. Några tusen för en misshandel som man dessutom får vänta i år på. Så ja, jag ser hellre hårdare straff och samtidigt sånt som gör nytta för samhället i form av renhållning och underhåll av det allmänna.
Ok, då får våldtäktsoffer klara sig med trösten att den som gjorde det är sysselsatt i någon grusgrop i Norrland då..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 781
Poäng
9 547
Det är ju säkerligen större tröst än kaffepengar till skadestånd som dom ändå aldrig får se röken utav.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Hade jag varit ett offer för en våldtäkt och grov misshandel hade jag personligen hellre sett att personen grävde diken i 5 år än dom 8.000 man får vänta på i ett decennium.
8000 låter mer som misshandel av normalgraden och den största delen kommer brottsoffermyndigheten täcka.

De jag träffat som blivit utsatt för det mesta utom att vara anhörig i fall om dråp/mord tror jag, de har verkligen inte delat din uppfattning.
Skulle du bli utsatt är det inget krav att begära skadestånd, du kan låta bli det om det ändå är meningslöst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp