• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Blev lång vecka detta.. tror inte jag väntat så många gånger på bärgningsbil som senaste tiden.
Hotats med våld en gång, blivit polisanmäld 2 gånger och anmäld till JO 3 gånger tror jag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
Blev lång vecka detta.. tror inte jag väntat så många gånger på bärgningsbil som senaste tiden.
Hotats med våld en gång, blivit polisanmäld 2 gånger och anmäld till JO 3 gånger tror jag.
Nedlagt med vändande post, ej brott...?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Det inväntade nog inte ens postgång är min gissning. Att utmäta egendom är inte stöld..
en gång så skrevs det en anmälan mot mig, när mupparna hade gått därifrån då gick polisen fram till mig med anmälan i handen och sa "jag kan inte se att du har gjort något olagligt" och rev pappret med anmälan på plats framför mig :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Kronofogde, polis och P-vakt är jävligt underbetalda yrken.
Speciellt den i mitten.

Min bästa kompis är polis i en större stad i Sverige. Han blir hotad, spottad på och får testa sig för diverse sjukdomar, han jobbar nätter, han har blivit fysiskt angripen och till det är stackaren tvingad att ha skyddad ID vilket ställer till det om han ska teckna abonnemang, söka bolån eller göra en så enkel sak som att vara pappaledig. Utsätta sig för allt det och samtidigt få 25.000 efter skatt är för mig helt sjukt.

Ni på KFM verkar inte vara riktigt på den nivån men utifrån det man läser är det ett utsatt yrke och underbetalat.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 323
Mottagna reaktioner
1 358
Poäng
997
Kronofogde, polis och P-vakt är jävligt underbetalda yrken.
Speciellt den i mitten.

Min bästa kompis är polis i en större stad i Sverige. Han blir hotad, spottad på och får testa sig för diverse sjukdomar, han jobbar nätter, han har blivit fysiskt angripen och till det är stackaren tvingad att ha skyddad ID vilket ställer till det om han ska teckna abonnemang, söka bolån eller göra en så enkel sak som att vara pappaledig. Utsätta sig för allt det och samtidigt få 25.000 efter skatt är för mig helt sjukt.

Ni på KFM verkar inte vara riktigt på den nivån men utifrån det man läser är det ett utsatt yrke och underbetalat.

I Stockholm tjänade en polis i genomsnitt ca 40 kkr 2021. 2023 bör det således vara 42-43 kkr. Detta är genomsnittet, hälften av alla poliser tjänar alltså mer… och ja, de behöver bli fler och tjäna mer, men är vi villiga att betala än mer i skatt för alla yrken vi ska höja lönerna för?

 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Kronofogde, polis och P-vakt är jävligt underbetalda yrken.
Speciellt den i mitten.

Min bästa kompis är polis i en större stad i Sverige. Han blir hotad, spottad på och får testa sig för diverse sjukdomar, han jobbar nätter, han har blivit fysiskt angripen och till det är stackaren tvingad att ha skyddad ID vilket ställer till det om han ska teckna abonnemang, söka bolån eller göra en så enkel sak som att vara pappaledig. Utsätta sig för allt det och samtidigt få 25.000 efter skatt är för mig helt sjukt.

Ni på KFM verkar inte vara riktigt på den nivån men utifrån det man läser är det ett utsatt yrke och underbetalat.

Det kan vara utsatt ibland, även om jag inte är fogde. Det blir lite varierande. Finns ju en del som är ganska trött på sitt jobb och inte gärna hittar saker att utmäta, då blir det ju mindre konflikt
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
I Stockholm tjänade en polis i genomsnitt ca 40 kkr 2021. 2023 bör det således vara 42-43 kkr. Detta är genomsnittet, hälften av alla poliser tjänar alltså mer… och ja, de behöver bli fler och tjäna mer, men är vi villiga att betala än mer i skatt för alla yrken vi ska höja lönerna för?


Jag är ganska ung :D Vilket innebär att min kompis också är det, han är inne på sitt tredje år som polis och misstänker att han har en ingångslön som är 35.000 kanske. Give or take. Efter skatt då är du på ca 25-26K. Usel lön fkatiskt.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Jag är ganska ung :D Vilket innebär att min kompis också är det, han är inne på sitt tredje år som polis och misstänker att han har en ingångslön som är 35.000 kanske. Give or take. Efter skatt då är du på ca 25-26K. Usel lön fkatiskt.
För att offra sitt liv och bli förnedrad dagligen så ja, det är uselt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp