• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
780
Mottagna reaktioner
375
Poäng
497
Fått min deklaration nu. Är företag som glömt att rapportera in. Samt inkassobolag. Kan jag ändra detta efter att jag fått första utbetalningen? Så man får pengarna till Påsk och inte behöva vänta till Midsommar?
Inkassobolag behöver inte rapportera.
Och, ja du kan meddela och ändra efter du fått utbetalningen i påsk dock kan dom vara bökiga och kräva underlag då :)
 

skuldskammen

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
19 Januari 2023
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
25
Poäng
102
Fick också nu, verkar som alla har rapporterat.
16000 tillbaka, känns väl bra att även detta år automagiskt reglera skuldsaldo hos KFM.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nu har jag fått. Lowell och Sileo Kapital har inte rapporterat, så jag måste lägga till de själv. Arvato (Gothia) är nu Riverty AB och redhat någonting är Intrum. Så förvirrande.
Du har ju sanering och då stoppas räntorna och det är bara tur att några bolag rapporterar in.
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
87
Poäng
236
Det bara att uppdatera totalbelopp när du deklarerar. ha alla underlag till hands ifall skatteverket frågar.
Ok jag hade löneutmätning hela förra året så jag har fått en lista av KFM som Lasseman upplyste mej om här att jag skulle begära ut. Men där står målnummer kapital och ränta inte namn på inkassobolag. På KFM mina sidor kan man titta vilka bolag som dessa målnummer tillhör jag har 42 dubbelsidor med siffror och målnummer kommer ju ta ett halvår att lösa :rolleyes: Hade önskat KFM kunde skickat namnen istället för en massa målnummer hade ju gjort arbetet mycket smidigare haha men där är vi tydligen inte ännu
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Alla har inte rapporterat in. Om jag gör en förändring och lägger om de som inte rapporterat kommer jag då få tillbaka i sommar istället för april?
Ja precis som vilka ändringar som helst.
 

Samii

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
8 Mars 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej jag är ny här. Min nya årsinkomst är 309 500 och underskott på 16941kr är det mycket ?
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Fick min nu. Flera bolag som tidigare rapporterat in ränta som inte gjort det denna gången.

b.la Bank Norwegian, arvato finance, primal capital, canoxa, pra group och catalunia …
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp