• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

CSN under skuldsanering?

Nils_B_79

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
11 Januari 2022
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
83
Poäng
237
Jag har fått ett erbjudande att fortbilda mig inom mitt yrke, ett program på 50% under 3 år. Funderar på det här med CSN, kan man få studiemedel trots aktiv skuldsanering?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lisasOrd

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 Augusti 2024
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Erbjudande att fortbilda dig men du behöver själv bekosta det? Låter inte som en bra deal.
 

Lock

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
10 September 2024
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
15
Poäng
51
Jag hade kollat med både KFM och CSN (Märkligt ibland hur folk vänder sig till forum för frågor när CSN bara är ett mail/samtal bort).
KFM har väl även dem nummer eller mail att nyttja? Då slipper du en massa gissningar :)
 

Nils_B_79

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
11 Januari 2022
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
83
Poäng
237
Jag hade kollat med både KFM och CSN (Märkligt ibland hur folk vänder sig till forum för frågor när CSN bara är ett mail/samtal bort).
KFM har väl även dem nummer eller mail att nyttja? Då slipper du en massa gissningar :)
Eller så har man inte tid att sitta i telefonkö i flera timmar och frågar här..?
 

Alexandra

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
31 Mars 2024
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
31
Poäng
136
Ja, du kan få CSN när du har skuldsanering. CSN är inget som kreditprövas. Såvida du inte har skulder till just CSN men den är väl given..
 

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
252
Mottagna reaktioner
150
Poäng
347
Jag har skuldsanering och CSN.

Följer betalplan och betalar som jag ska på den.
Arbetar upp till fribeloppstaket.

Tror att de kan bli problem om du ej följer betalplan.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Jag hade kollat med både KFM och CSN (Märkligt ibland hur folk vänder sig till forum för frågor när CSN bara är ett mail/samtal bort).
KFM har väl även dem nummer eller mail att nyttja? Då slipper du en massa gissningar :)
Ser inget märkligt med att fråga här. De allra flesta ämnen som diskuteras här är typ ett samtal bort från nånting så det handlar inte om det utan de flesta vill väl höra vilka erfarenheter andra har.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp