• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bloomstone Financial AB

Hdgf

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
4 Februari 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
17
Poäng
46
Hej, har någon erfarenhet av detta företag? De har köpt upp min fodran från inkasso.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hdgf

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
4 Februari 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
17
Poäng
46
Stod såhär i brevet:


Förvärvaren har i sin tur pantsatt Fordran till sina finansiärer företrädda av Intertrust (Sweden) AB, registreringsnummer 556625-5476 (”Säkerhetsagenten”).
Inkasso AB Marginalen, registreringsnummer 556199-4285 (”Förvaltaren”), som har tillstånd att bedriva förvaltning i enlighet med Lag (2023:714) om förvärv och förvaltning av nödlidande krediter, kommer även fortsättningsvis administrera och förvalta Fordran (såvida inte Du får meddelande om annat från Säkerhetsagenten) och därmed vara Din kontakt i samtliga ärenden som rör Fordran.
För Dig innebär överlåtelsen och pantsättningen ingen förändring annat än att Du, såvida inte Säkerhetsagenten underrättar Dig om annat, fortsättningsvis ska göra eventuella betalningar till Förvaltarens konto nr 891-7957 hos Marginalen Bank Bankaktiebolag. Överlåtelsen och pantsättningen påverkar inte tillämplig lag på Fordran och förvaltningen av Fordran.
Vid eventuella frågor om Förvärvaren, Förvaltaren eller Fordran vänlige

Vad betyder detta?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Låter som det är marginalen
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Jag fick idag på Kivra att både min skuld hos Marginalen traveller och Sergel inkasso nu är hos dessa.

Måste dom på nytt anmäla sin skuld till en eventull betalplan eller gäller den gamla?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Jag fick idag på Kivra att både min skuld hos Marginalen traveller och Sergel inkasso nu är hos dessa.

Måste dom på nytt anmäla sin skuld till en eventull betalplan eller gäller den gamla?
Hände under mitt inledande med. Dem meddelade själva och inget jag behövde göra men drog ut lite på tiden då betala planen gick gå ut till dem som tagit över igen så dem fick se den
 

noll

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
409
Mottagna reaktioner
95
Poäng
267
Någon här som har erfarenhet av om Marginalen inkasso är medgörliga/icke medgörliga till att upprätta en avbetalningsplan?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp