• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Binly skuld minskar inte

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Betalade in 3700 kr på min skuld där igår som då var 7000 kr. Nu har skulden inte minskat ett dugg utan står på exakt samma summa men lägsta beloppet har ändrats till ett lägre? Seriöst så har jag betalt 3700 kr rakt i tomma intet. Hur är detta möjligt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trent

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Juli 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Betalade in 3700 kr på min skuld där igår som då var 7000 kr. Nu har skulden inte minskat ett dugg utan står på exakt samma summa men lägsta beloppet har ändrats till ett lägre? Seriöst så har jag betalt 3700 kr rakt i tomma intet. Hur är detta möjligt?
För att de är bovar och banditer. Tänk på att detta är en högkostnadskredit så enligt lag ska du betala max det dubbla vad du har lånat. Dvs lånar du 10.000 ska du betala maximalt 20.000. Mig har de försökt att kräva på många sköna tusenlappar långt över kostnadstaket.
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
För att de är bovar och banditer. Tänk på att detta är en högkostnadskredit så enligt lag ska du betala max det dubbla vad du har lånat. Dvs lånar du 10.000 ska du betala maximalt 20.000. Mig har de försökt att kräva på många sköna tusenlappar långt över kostnadstaket.
Mmm men om jag betalar in 3700 kr måste ju skulden minska? Hur ska jag formulera mig i Mail till dem? Förr när jag betalt in har ju ändå skulden minskat!
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
För att de är bovar och banditer. Tänk på att detta är en högkostnadskredit så enligt lag ska du betala max det dubbla vad du har lånat. Dvs lånar du 10.000 ska du betala maximalt 20.000. Mig har de försökt att kräva på många sköna tusenlappar långt över kostnadstaket.
Hur agerade du då?
 

Trent

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Juli 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Mmm men om jag betalar in 3700 kr måste ju skulden minska? Hur ska jag formulera mig i Mail till dem? Förr när jag betalt in har ju ändå skulden minskat!
Mailar och ifrågasätter men de brukar ju inte svara utan direkt skicka folk till KFM. Tror att de har lurat folk på sjukt mycket pengar genom att skrämma dem med KFM. Har du hamnat hos deras egeninkasso har de även Inkassolagen att följa (vilket de inte gör).
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Detta är fruktansvärt. Har haft lumify och credify hos kfm och där blev jag tyvärr lurad. Säkert betalt 20.000 kr mer än vad som var lagligt. Men hur gör man ? Vad kan begära in för uppgifter som stöder det man själv tror?
 

Trent

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Juli 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Detta är fruktansvärt. Har haft lumify och credify hos kfm och där blev jag tyvärr lurad. Säkert betalt 20.000 kr mer än vad som var lagligt. Men hur gör man ? Vad kan begära in för uppgifter som stöder det man själv tror?
Du kan dra ut kontouppgifter i excel från din bank. Så får du försöka klura ut exakt hur mycket du har betalat.
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Du kan dra ut kontouppgifter i excel från din bank. Så får du försöka klura ut exakt hur mycket du har betalat.
Vart ska jag skicka det? Vart anmäler man? Och jag har försökt begära ut exakta uppgifter från luma om vad jag betalt in och deras avgifter och ränta utan resultat.
 

Trent

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Juli 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Vart ska jag skicka det? Vart anmäler man? Och jag har försökt begära ut exakta uppgifter från luma om vad jag betalt in och deras avgifter och ränta utan resultat.
De bedriver en tillståndspliktig verksamhet som Finansinspektionen styr över. Ser att de har många klagomål under diarieförda ärenden hos FI. Konsumentverket kan man anmäla till. Sedan finns det en Inkassonämnd.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp