• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Behöver man va orolig att aldrig få skuldsanering ?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Har du fått beslut än btw? Eller har du inledande ännu?
Inledande ännu. Väntetid för inledande ca 5 månader och för beslut ca 9 månader enligt väntetider på KFMs hemsida. Väntat ca 8 månader. tror att beslut kommer i februari. 3 veckor senare så vinner beslutet laga kraft om inte jag överklagar ett nej eller bankerna överklagar ett ja
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Okej nu kör vi...
Har ingen aning vad du jobbar med, skulle dock tro säljare eller liknande för det är en av fåtal arbetsgrupper som tror på allt dem själva säger.


Du kan tro du är hur duktig du vill på att skriva/prata. I slutändan handlar det i 99.9% om vad du faktiskt kan visa, med hård fakta. Jobbar som förman själv med ansvar för personal. Om jag fick 10:- för varje person som kommit och berättat dem kan ditt och datt, för att i slutändan knappt kunna klä på sig själv ens, skulle jag vara miljonär...

Säger ingenting om att du verkligen lägger ned tid på svar och att du säkert bara vill väl. Dock visar dina inlägg att du ibland är ute på väldigt djupt vatten, i och med vad du frågar.

Du hamnar hela tiden på punkten att sluta röka eller vad det nu kan gälla. Vi tar ett scenario. Du och jag jobbar på samma ställe där jag är din chef. Du har haft problem med sprit säger vi. Du kan lova vitt och brett att du nu har slutat, men vad du gör när du kommit hem kan jag aldrig kontrollera. Du kanske super skallen av dig fredag/lördag och kommer pigg som en lärka på måndag morgon.
Vad jag vill få ut av det: Du kan berätta hur mycket du vill i ett brev till KFM att du slutat röka, dricka eller gått ner 80kg. Men hur ska du kunna visa det? Du kanske ber nån annan köpa etc. Eller vad säger att du inte börjar röka, dricka eller gå upp igen inom en snar framtid? Faktiskt ingenting.
I slutändan är det framförallt fakta dem kan se. Du har sökt hjälp hos rådgivning, dem kan se du inte har tagit fler lån etc. En brytpunkt är något mer fast än ett brev med "titta jag har slutat röka, kröka och käkar knäckebröd med vatten, nu är jag skälig"

Skulle du verkligen kunna psykologi skulle du veta att handling säger mer än en 13 sidors uppsats, tycka vad du tycka vill. Du pratar om att du är påläst gällande att få fördelar för dig själv. Dina inlägg här, dvs konkreta handlingar, visar ibland på något helt annat. Du ställer frågeställningar på ett anonymt internet forum angående hur man planerar jämkning under pågående skuldsanering och hur man håller pengar utanför en sanering. Försöker man nu framstå som påläst finns det nog bättre platser att få fram denna information med källor som kan klara en kritisk granskning ; )
Jag kan verkligen psykologi, är heller inte säljare för den delen.
 
Senast ändrad:

Maestro87

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Januari 2024
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
7
Poäng
41
Jo det är han medveten om och kommer själv ta hand om det via skuldrådgivningen!
Inte lätt när man har är spelmisbrukare och gjort behandl o kämpar med sitt liv.
Sjukdom som medberoende

Jag vill gärna höra er som klarat löneutmätning
Har klarat av en skuld på 460 000 kr på löneutmätning på 5 år å 4 månader , drog 14000 kr i månaden

Tyvärr fäll jag tillbaka och tog återfall å skuldsatt på nytt igen
 
Senast ändrad:

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
Har klarat av en skuld på 460 000 kr på löneutmätning på 5 år å 4 månader , drog 14000 kr i månaden

Tyvärr fäll jag tillbaka och tog återfall å skuldsatt på nytt igen
Men vad tråkigt för dig. Tar du hjälp och blir rehabilterad spelfri. Kontakta spelfriheten.
460 000 5 år jag har 750 000 blir 6 år enligt kf beräkning till juni 2029. Blir så ledsen, dras typ 17000. Men räntorna...
Jag hoppas det stämmer. Orkar inte med 10 år typ
 

Maestro87

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Januari 2024
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
7
Poäng
41
Men vad tråkigt för dig. Tar du hjälp och blir rehabilterad spelfri. Kontakta spelfriheten.
460 000 5 år jag har 750 000 blir 6 år enligt kf beräkning till juni 2029. Blir så ledsen, dras typ 17000. Men räntorna...
Jag hoppas det stämmer. Orkar inte med 10 år typ
Är I kontakt me olika gemenskaper å går på möten å så , de är jättetrist verkligen å synd att man ej vaknar upp i tid när beroendet får sånt grepp om en , hoppas allt löser sig för dig ❤️
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
Är I kontakt me olika gemenskaper å går på möten å så , de är jättetrist verkligen å synd att man ej vaknar upp i tid när beroendet får sånt grepp om en , hoppas allt löser sig för dig ❤️
Tack snälla tror jag får kämpa m löneutm.
Men ska pröva en 3e gång och ev överklaga.
Hoppas du själv kämpar och hittar ngn glädje.
 

linsluzz

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
28 Maj 2023
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
46
Poäng
146
Jag kan verkligen psykologi, är heller inte säljare för den delen.

Det enda du kan är att rabbla en massa felaktigheter och ordbajseri *.... *... jag blir otroligt förbannad när du skriver en massa ** utan minsta tillstymmelse till självkritik och som skadar mer än det hjälper. ***
 
Senast redigerad av en moderator:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp