• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Har 2 ärenden jag kommer gå till domstol med om ARN tar min sida vilket jag förväntar mig i minst 1 av 2 fall då spelbolaget brustit på många punkter.
Utgår från att spelbolagen struntar i ARN fast det står i villkoren att de följer deras utslag så vill vara förberedd på nästa steg.

Kan man stämma spelbolag utan advokat? Driva sin egen talan?
Finns det informationssidor på hur man går tillväga? Eller ska man kontakta fri rådgivning, rättshjälp via hemförsäkringen?
Var börjar man? Hur skickar man in en stämning? Har ni några tips på länkar där jag kan läsa till mig mer kunskap hur det går till?
Hur stora summor pratar vi om i skadestånd om jag skulle förlora i domstol? Bör man teckna försäkring eller vad är rimliga åtgärder?
Vill vara så påläst som bara möjligt.

Kan inte driva det som ett europeiskt småmålsförfarande då beloppet överstiger 5.000 euro.
Hur gör man när bolaget är registrerat på Malta men med svensk spellicens?
Du kan göra vad du vill, alldeles själv.

 

Varpe

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
190
Mottagna reaktioner
175
Poäng
357
Ja, från Chanz och Casumo.
Jag har missat hela den här grejen.. Spelade också på Zimpler faktura då det begav sig, var det nåt de inte fick erbjuda?
Jag minns ju inte vilka sidor jag spelade på då, finns det nån chans att zimpler kan svara på det?
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Jag ser det som mycket problematiskt att ARN hävdar att Spellagen inte kan tillämpas mellan spelare och spelbolag. Frågan är om det verkligen stämmer. Marknadsrättslig lagstiftning, det handlar om marknadsföring så vitt jag kunnat ta reda på och inte hur lagen ska kunna tillämpas mellan olika aktörer, spelare eller spelbolag då.

"Den svenska marknadsrättsliga lagstiftningen bygger, som tidigare anförts, på effektlandsprincipen. Principen innebär bl.a. att svensk lag är tillämplig på marknadsföring som har effekt på eller riktar sig mot den svenska marknaden, även om marknadsföringen härrör från utlandet. Vidare följer det av effektlandsprincipen att en svensk myndighet är behörig att ingripa mot sådan marknadsföring. Tillämpningen av effektlandsprincipen innebär att reglerna om marknadsföring av spel i spellagen kan tillämpas på marknadsföring som huvudsakligen får anses riktad mot den svenska marknaden."

Gör man en enkel googling på "marknadsrättslig lagstiftning" som ARN använt sig av i sina bedömningar (se mitt tidigare inlägg med svaret från ComeOn), har det inte ett dugg att göra vad som är tillämpbart och inte. Märkligt? Eller är det någon mer kunnig som kan fylla på?
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Vill du dela med dig av hur du gick tillvägas? Och när detta var? Innan svenska spellicensen osv
Kolla mina tidigare inlägg i den här tråden. Där finns utförliga tillvägagångssätt. Det blir för omständligt att skriva om allt ;P
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
386
Mottagna reaktioner
227
Poäng
407
Kolla mina tidigare inlägg i den här tråden. Där finns utförliga tillvägagångssätt. Det blir för omständligt att skriva om allt ;P
Såg att du svarade på ett tidigare inlägg av mig när det gäller Casumo innan svensk spel licens, du sa att chanserna är väldigt små så hoppar det hehe. Hade massor med zimpler faktura insättningar hos dem den tiden.
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Såg att du svarade på ett tidigare inlägg av mig när det gäller Casumo innan svensk spel licens, du sa att chanserna är väldigt små så hoppar det hehe. Hade massor med zimpler faktura insättningar hos dem den tiden.
Jao, sen gjorde jag en grundlig undersökning och formulerade om mig och hade betydligt större underlag. Det var visserligen först när ärendet hamnade hos ARN som Casumo vände på klacken.
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Vill du dela med dig av hur du gick tillvägas? Och när detta var? Innan svenska spellicensen osv
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
386
Mottagna reaktioner
227
Poäng
407
Hmm blir sugen att återuppta mitt ärende med Storspelare och Casumo igen när jag läser detta. Har extrema insättningar där, speciellt Casumo där jag torskade ca en halv mille på en dag. Problemet är bara att allt är innan svensk spellicens.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp