• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ändring av Ränta brev

KalleSanering

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
2 Augusti 2020
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Det värsta som kan hända är en ”mindre” fördröjning, citerar Skattemyndigetens hemsida här:
”Om vi ändrar något i deklarationen eller har frågor, till exempel för att vi har fått nya eller rättade uppgifter, får du din skatteåterbäring när vi är färdiga med ditt ärende.”
Då detta aldrig hänt förut under mina 3 år av löneutmätning och 5 år av skusan, tycker jag alla ska sitta lugnt i båten. Ett aktiebolag som lämnar in ändringar som inte är ändringar, dessutom 1 dag försent på redan inskickade och kvitterade deklarationer kan inte få en av landets största myndigheter på fall såhär och påtvinga att man (som även jag) var tvungen att idag igen gå in och godkänna deklarationen med mobilt Bank-ID och tvinga myndigheterna att jobba dubbelt. Tycks även ha handfalligt handläggarna som får samtal om detta idag. Helt klart ett nytt förstagångsfenomen detta eller ett systemfel. Se bifogad bild.
 

Bilagor

  • IMG_2510.jpeg
    IMG_2510.jpeg
    226.8 KB · Visningar: 22
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det värsta som kan hända är en ”mindre” fördröjning, citerar Skattemyndigetens hemsida här:
”Om vi ändrar något i deklarationen eller har frågor, till exempel för att vi har fått nya eller rättade uppgifter, får du din skatteåterbäring när vi är färdiga med ditt ärende.”
Då detta aldrig hänt förut under mina 3 år av löneutmätning och 5 år av skusan, tycker jag alla ska sitta lugnt i båten. Ett aktiebolag som lämnar in ändringar som inte är ändringar, dessutom 1 dag försent på redan inskickade och kvitterade deklarationer kan inte få en av landets största myndigheter på fall såhär och påtvinga att man (som även jag) var tvungen att idag igen gå in och godkänna deklarationen med mobilt Bank-ID och tvinga myndigheterna att jobba dubbelt. Tycks även ha handfalligt handläggarna som får samtal om detta idag. Helt klart ett nytt förstagångsfenomen detta eller ett systemfel. Se bifogad bild.
Det här är inget nytt, det är en del av årshjulet på det här forumet, så här i slutet av mars eller början av april blir det alltid en diskussion om ändrade deklarationer och olika svar på det.
 

Hipij

Medlem
Poäng: 132
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
43
Poäng
132
Någon som har fått slutskattebesked efter dom har fått information om ändringar har gjorts - trots att det inte var några ändringar?
 

Matte

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
29 Februari 2012
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
32
Poäng
157
Någon som har fått slutskattebesked efter dom har fått information om ändringar har gjorts - trots att det inte var några ändringar?
Om man gått in och godkänt den igen den 4e så får man pengar i juni. Har man inte gjort något kommer dom som vanligt nästa vecka.
jävla piss system för när jag loggade in stod det att jag behövde godkänna igen och att den inte va inskickad.
Klart man gör det då.
men hade jag inte gjort något hade pengarna kommit nästa vecka istället för juni.
 

Hipij

Medlem
Poäng: 132
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
43
Poäng
132
Om man gått in och godkänt den igen den 4e så får man pengar i juni. Har man inte gjort något kommer dom som vanligt nästa vecka.
jävla piss system för när jag loggade in stod det att jag behövde godkänna igen och att den inte va inskickad.
Klart man gör det då.
men hade jag inte gjort något hade pengarna kommit nästa vecka istället för juni.
Är det vad tror eller har du fått detta bekräftat?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Vad skulle syftet med en sådan handling vara?
Jag tänker om dom vet att vissa är på gränsen att komma till kronofogden och få det utmätt . Medans andra lyckas precis komma undan och istället vill dom ha dom pengarna !
 

skattenochkatten

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 April 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag pratade med en kille. Stod i kö på över 500 pers men kom fram på typ 40 minuter.

Han var medveten om problemet då många ringt. Han sa att pengarna skulle komma i april om jag själv godkänt utan ändringar sedan innan och jag behövde inte skicka in igen.

Återstår väl att se om han talar sanning.
Lugnade mig lite men fortfarande nervös. Han lät förtroendeingivande.
 

Matte

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
29 Februari 2012
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
32
Poäng
157
Är det vad tror eller har du fått detta bekräftat?
Det är vad Skatteverket säger. Hade man inte godkänt igen den 4e hade det varit lugnt, nu räknas det som en ändring efter sista datum.
trots att dom skrivit när man loggar in att deklarationen är inte godkänd och att man ska godkänna.
tycker det är helt vansinnigt då det inte är en ändring ens utan bara korkade saker.
Men inget man kan göra
 

Matte

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
29 Februari 2012
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
32
Poäng
157
Jag pratade med en kille. Stod i kö på över 500 pers men kom fram på typ 40 minuter.

Han var medveten om problemet då många ringt. Han sa att pengarna skulle komma i april om jag själv godkänt utan ändringar sedan innan och jag behövde inte skicka in igen.

Återstår väl att se om han talar sanning.
Lugnade mig lite men fortfarande nervös. Han lät förtroendeingivande.
Precis då har du inte skickat in och godkänt igen efter denna påstådda ändring.
Då får du dina pengar nästa vecka.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp