• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Är Nordax bank en bra bank?

Fattiggrisen

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
27 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Hej,

Gjorde en spontanansökan igår att få ner räntan på mitt nuvarande lån. Nordax Bank har hittills erbjudit bäst ränta. Är de smidiga att ha att göra med när det kommer tex till att extra amortera?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Hej,

Gjorde en spontanansökan igår att få ner räntan på mitt nuvarande lån. Nordax Bank har hittills erbjudit bäst ränta. Är de smidiga att ha att göra med när det kommer tex till att extra amortera?
Min erfarenhet är att de är smidiga. Lätt att amortera extra och två eller tre betalningsfria månader/år.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag har bra saker att säga om dom! Går även att förhandla räntan!
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Bra folk, trevliga ibland okunniga men respektfulla.
Ofta dyra!!
Och extremt svårt att nå. Sist satt jag 1,5 timme i telkö. Och de missade skicka årsbesked till Skatteverket.
Utan Nordax hade jag dock fått sälja hus och hem. Det har kostat men var värd det.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Jag fick ha med dem att göra när jag gjort extraamorteringar. De ville veta var pengarna kom ifrån. Inte för att jag hade något att dölja men det känns ju lite olustigt att få ögonen på sig.
Men eftersom det är en bra bank att ha lån hos hoppas jag få ett bra bud från dem nästa gång jag söker samlingslån.
 
Senast ändrad:

Fattiggrisen

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
27 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Bra folk, trevliga ibland okunniga men respektfulla.
Ofta dyra!!
Och extremt svårt att nå. Sist satt jag 1,5 timme i telkö. Och de missade skicka årsbesked till Skatteverket.
Utan Nordax hade jag dock fått sälja hus och hem. Det har kostat men var värd det.

På vilket sätt är de dyra?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Precis, de ligger i snitt på högre räntor än vanliga lånegivare pga de accepterar högre risk.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag fick ha med dem att göra när jag gjort extraamorteringar. De ville veta var pengarna kom ifrån. Inte för att jag hade något att dölja men det känns ju lite olustigt att få ögonen på sig.
Men eftersom det är en bra bank att ha lån hos hoppas jag få ett bra bud från dem nästa gång jag söker samlingslån.
Har för mig att det är lag på det nu för tiden att dom måste fråga vart pengarna kommer ifrån. Tyvärr!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp