• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad händer nu?

Rådvillknipa

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
6 Maj 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!
Jag slänger ut denna tråd för att jag vet att det finns kunniga och pålästa människor i detta forum.
Jag har en skuld som hamnat hos KF där sista dag att motsätta sig betalningsföreläggandet är imorgon 7/5. Jag har inga pengar till att betala detta nu utan först i slutet av juni finns möjligheten.
Men min huvudfråga är vad som händer nu? Hur lång tid tar det innan KF börjar utmäta saker? Vad händer om jag motsätter mig kravet trots att jag vet att det är "rätt"? Jag har aldrig varit i den här sitsen och tycker inte jag blir klokare av att läsa på KF:s egen hemsida.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

henke88

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
369
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
Hej!
Jag slänger ut denna tråd för att jag vet att det finns kunniga och pålästa människor i detta forum.
Jag har en skuld som hamnat hos KF där sista dag att motsätta sig betalningsföreläggandet är imorgon 7/5. Jag har inga pengar till att betala detta nu utan först i slutet av juni finns möjligheten.
Men min huvudfråga är vad som händer nu? Hur lång tid tar det innan KF börjar utmäta saker? Vad händer om jag motsätter mig kravet trots att jag vet att det är "rätt"? Jag har aldrig varit i den här sitsen och tycker inte jag blir klokare av att läsa på KF:s egen hemsida.
du kan lätt förhala till juni....
 

Regeringen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
25 Januari 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Logga in på deras e-tjänst nu och bestrid ärendet

räcker du skriver ”Härmed bestrider jag ärendet i sin helhet”
 

Rådvillknipa

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
6 Maj 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Vad händer då när jag bestrider? Kommer de dra mig inför rätta?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 583
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
Vad är det för föreläggande? Är det nåt nytt att det finns förfallodatum på föreläggande?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 583
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
Efter att man skrivit på delgivning har man ju 10 dagar på sig att betala eller motsätta sig kravet
Ah ok fattar, du har redan skrivit på! Det hade varit bättre att inte signera det för att vinna tid.
Om du har bestridit idag så kommer Kf lägga ärendet på is i max 30 dagar. De kommer informera den du är skyldig pengar och den i sin tur kommer att kontakta dig och begära underlag på betalning (om du skrivit att du betalat). Den har 30 dagar på sig att informera Kf om ärendet ska läggas ner eller drivas vidare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp