• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Värt att ansöka om samlingslån nu?

dåligtbetyg

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
8 April 2024
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hallå!

Har browsat runt lite här för att se om jag kunnat få svar på min fråga, men känner att det är bättre att beskriva min situation så jag kanske kan få ett par vettiga svar från er här :)

Lång historia kort så har jag haft stora problem med spelberoende vilket har resulterat i massa skulder hos företag med usla räntor...

Jag har ett UC-betyg på 11.6 just nu och ingen kreditupplysning sedan september månad förra året. Jag har 8 lån utspridda och en sammanlagd skuld på 360 000kr... Just nu betalar jag runt 10k i månaden vilket inte är särskilt hållbart.

Min fråga är dock om det är värt nu att ansöka om ett samlingslån nu och "slösa" en UC med den kredithistoriken jag har i dagsläget, målet är att få lägre ränta och lägre månadskostnad på mina lån så jag kan amortera skulderna fortare.

Som jag förstått det uppdateras betyget nu i april och jag har skickat in deklaration, men vet inte om den "hunnit" med eller om jag måste vänta till nästa stora UC-uppdatering.. Jag har samma betyg nu som för 1 månad sedan.

Kom gärna med tips, jag har tänkt kolla med mina föräldrar om dom har möjlighet att stå med som medlånetagare men vill helst inte blanda in dom (dom vet om hela min situation). Hur mycket ökar chanserna med en medlånetagare? Dom har egna skulder, främst billån och bolån.

Väldigt tacksam för alla tips och råd som ni kan komma med! :)

Tack på förhand,

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Vänta in uppdatering om din lön blir bättre..
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 302
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Vad är din bruttolön?
 

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 266
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
278
Mottagna reaktioner
92
Poäng
266
Skulle nog avvakta tills ditt UC-score blir bättre. Kolla vad du kan göra för att få ner kostnaderna för dina lån/krediter genom att kontakta dina långivare. Exempelvis förlängd återbetalningstid, betalningsfria månader, sänkt ränta, osv.
Om du kan få ner antalet lån så kan det ju också göra att ditt UC-score blir bättre. Nu vet vi inte hur dina lån ser ut, men förslagsvis lämpar sig snöbollsmetoden, dvs du amorterar extra på det lån med lägst balans.
 

Bud

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
16
Poäng
61
vad har du för lån och vilken ränta är på de? inkomst?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp