• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tar kf Skatten innan man fått löneutmätning?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Skulle du kunna (i korta drag)beskriva det om du har lust?Vore interressant veta hur det går till, vad letar de efter (kontanter)och på vilket sätt?
De kom oanmälda, stod ute i trädgården en morgon. Det kikar runt, rotar inte bland saker. Min dotter hade en systemkamera hon lånat av en kompis som dom var intresserade av, fick ringa dottern och hon fick förklara vems den var. Sen hade vi en äldre golvhögtalare som typ var värd nån hundralapp, den kollade dom på. Jag ifrågasatte om det var nånting att ta och fick till svar ”många bäckar små”
Men till slut åkte dom tomhänta, vi hade sålt det som fanns av värde för att kunna betala skulder så det jobbet hade vi redan gjort åt dem :)
Annars väldigt trevliga och vi pratade en del om hur vi skulle lösa situationen och hur vår plan var framöver.
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
De kom oanmälda, stod ute i trädgården en morgon. Det kikar runt, rotar inte bland saker. Min dotter hade en systemkamera hon lånat av en kompis som dom var intresserade av, fick ringa dottern och hon fick förklara vems den var. Sen hade vi en äldre golvhögtalare som typ var värd nån hundralapp, den kollade dom på. Jag ifrågasatte om det var nånting att ta och fick till svar ”många bäckar små”
Men till slut åkte dom tomhänta, vi hade sålt det som fanns av värde för att kunna betala skulder så det jobbet hade vi redan gjort åt dem :)
Annars väldigt trevliga och vi pratade en del om hur vi skulle lösa situationen och hur vår plan var framöver.
Letade dem efter kontanter (madrassen)och vad tror du-hade de anledning att misstänka ni hade något värdefullt hemma?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Letade dem efter kontanter (madrassen)och vad tror du-hade de anledning att misstänka ni hade något värdefullt hemma?
Uppenbarligen misstänkte dom det men som sagt vi hade sålt allt av värde. Madrassen glodde dom inte i haha!
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Och mitt skuldsaldo var bara strax över 100.000. Min man hade mer, minns dock inte hur mycket.
Vi bor i hus kanske dom ville se om det fanns ett övervärde, men även huset belånat max.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Skulle du kunna (i korta drag)beskriva det om du har lust?Vore interressant veta hur det går till, vad letar de efter (kontanter)och på vilket sätt?

Man avgör själv vilken nivå man lägger det på utifrån omständigheter, har man tid och tror det ger något kan man finkamma stället, det är inte så ofta det hamnar där men går om man tycker det
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Man avgör själv vilken nivå man lägger det på utifrån omständigheter, har man tid och tror det ger något kan man finkamma stället, det är inte så ofta det hamnar där men går om man tycker det
Genom att finkammar stället kan man också göra oreda,har ni rätt till det eller ska man göra det på så sätt att allt förblir som det var när ni kom in?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Genom att finkammar stället kan man också göra oreda,har ni rätt till det eller ska man göra det på så sätt att allt förblir som det var när ni kom in?
Finns ingen anledning att stöka till i onödan.
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
354
Mottagna reaktioner
103
Poäng
307
Och mitt skuldsaldo var bara strax över 100.000. Min man hade mer, minns dock inte hur mycket.
Vi bor i hus kanske dom ville se om det fanns ett övervärde, men även huset belånat max.
Enda av värde i huset är barnens ipad o tv..tar dom det? Huset äger min man samt bilen..jag har inte ens körkort
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp