• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Släppa allt till inkasso

Flashback2023

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Oktober 2023
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Om man släpper ett lån till inkasso, vill de ha mer per månad än vad jag betalar direkt till långivaren? Funderar på att släppa en del lån till inkasso så jag får lite andrum och kan gå all in på mindre krediter och mer pengar över till att betala mer på det andra.

Skiter ärligt talat om det blir missbrukad kredit. Har ändå ingen möjlighet till ett samlingslån idag och ser detta som enda alternativet än att jag får en anmärkning till slut.

Har andra här andra tips och idéer outa mig gärna om det isåfall?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
193
Poäng
366
Om man släpper ett lån till inkasso, vill de ha mer per månad än vad jag betalar direkt till långivaren? Funderar på att släppa en del lån till inkasso så jag får lite andrum och kan gå all in på mindre krediter och mer pengar över till att betala mer på det andra.

Skiter ärligt talat om det blir missbrukad kredit. Har ändå ingen möjlighet till ett samlingslån idag och ser detta som enda alternativet än att jag får en anmärkning till slut.

Har andra här andra tips och idéer outa mig gärna om det isåfall?
@Myra

Det beror på vem som är inkassobolag. Lowell är svåra. Fick precis till 1500kr/mån i tre månader och därefter är det osäkert för mig. Initialt vsr den lånekostnaden 2500kr, som när det gick vidare, hade ökat så pass mycket i ränta att jag betalade närmare 3000kr. Lånet är på 145k. Räknar iskallt med att behöva öka till ca 3000kr/mån efter att mina tre månader har passerat.

För flera år sen hjälpte jag en vän med skulder att komma på fötter, ringde och förhandlade, och minns att jag fick till en avbetalningsplan på visma (dom har hand om sjukvårdsärenden) om 300kr/mån för en total skuld om ca 25000kr med fryst ränta. Det var väldigt generöst tyckte jag då förfallodatum på en del av skulderna hade många år på nacken och mest hade tickat på i ränta.

Myra är kunnig med inkasso.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Om man släpper ett lån till inkasso, vill de ha mer per månad än vad jag betalar direkt till långivaren? Funderar på att släppa en del lån till inkasso så jag får lite andrum och kan gå all in på mindre krediter och mer pengar över till att betala mer på det andra.

Skiter ärligt talat om det blir missbrukad kredit. Har ändå ingen möjlighet till ett samlingslån idag och ser detta som enda alternativet än att jag får en anmärkning till slut.

Har andra här andra tips och idéer outa mig gärna om det isåfall?
Det kan gå åt båda hållen så svårt att säga tyvärr. Generellt har inkassobolagen blivit hårdare och lägger upp planer på 6 eller 12 månader. Så för många blir det dyrare att släppa lånen.
Sen kan man förhandla och ha turen på sin sida att få lägre belopp än hos långivarna. Men ju större lån desto större risk att de kräver saftiga månadsbelopp.
Det var bättre förr!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp