• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Släppa allt. Hur stor chans har man till skuldsanering

Itsme

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 Maj 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har haft skulder i flera år. Alltid betalat vad jag kunnat på dom. När räntorna steg så fick jag börja ta små lån för att täcka kostnaderna för dom andra lånen. (Jävligt dumt, jag vet)
När skatten kom hade jag tänkt att lösa d värsta smålånen med högst ränta. Då kom smällen att sambon ville gå isär. Där kraschade det helt. Så jag fick skaffa lägenhet åt mig och dottern på 10 år och försöka handla möbler osv till vårat hem. Hade verkligen ingenting så fick tillslut ta sms-lån för att kunna lösa möbler åt oss. Än så länge ligger en del hos inkasso. Men skulle tro att inom någon vecka så är det hos kfm. Jag har blancolån på ungefär 650000:- och en månadslön innan skatt på ca 26500:- Hur stor chans är det att en skuldsanering är aktuell? Eller är det bara att se fram emot livet som skuldsatt på livstid.
Har ringt till alla kreditgivare, förklarat min situation och bett om att få betala mindre för att kunna betala av dom mindre snabbare och få pengar över till dom större lånen. Tyvärr är det inte något dom går med på.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Om du alldeles nyss tagit sms lån för att köpa möbler så är min gissning att du först behöver kämpa själv att få ner dina skulder och kunna sen visa vad du har gjort för att få ner skulderna. Vad gick skattepengarna till?
Om du nyss flyttat så kanske du inte har saker att sälja men inredning kan man köpa billigt på marketplace och i fb grupper.
Bodde ni i hyresrätt innan separationen?
 

Itsme

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 Maj 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej. Nej vi bodde i hans hus. Skattepengarna på ca 10000 gick för att köpa säng till mig och dottern, och det täckte inte hela summan. I nuläget själv har jag inte ens råd med räntorna. Tyvärr var det inte aktuellt med att kika marketplace eller blocket då min lille bil inte har något drag och allt blev väldigt panikartat.
 

Itsme

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 Maj 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Iochmed att jag fick flytta gick boendekostnaden upp med dubbelt, plus el och mat. ( som vi delade på innan)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Hej. Nej vi bodde i hans hus. Skattepengarna på ca 10000 gick för att köpa säng till mig och dottern, och det täckte inte hela summan. I nuläget själv har jag inte ens råd med räntorna. Tyvärr var det inte aktuellt med att kika marketplace eller blocket då min lille bil inte har något drag och allt blev väldigt panikartat.
"För att Kronofogden ska bevilja skuldsanering ska den som är skuldsatt: ha gjort tydliga ansträngningar för förbättra sin situation, till exempel försökt att öka inkomsterna och minska kostnaderna."
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Hej. Nej vi bodde i hans hus. Skattepengarna på ca 10000 gick för att köpa säng till mig och dottern, och det täckte inte hela summan. I nuläget själv har jag inte ens råd med räntorna. Tyvärr var det inte aktuellt med att kika marketplace eller blocket då min lille bil inte har något drag och allt blev väldigt panikartat.
Fick du inte med dig något från att du var sambo och är det pappan till din dotter du flyttade ifrån?
 

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
158
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Får anta att ni bott tillsammans i minst 10år. Då ni har ett 10årigt barn.

Då borde ni gjort en bodelning och du bör ha fått en del möbler mm. Hälften av allt som är inköpt under denna tiden bör rimligen vara ditt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp