• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Rocker kreditkort har rätt hög cashback

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Hej, funderar på uppgradera mitt rockerkort till ett kreditkort. Just nu får jag bara 25kr/mån som max och betalar 29kr, så betalar 4kr för kortet.

Men uppgraderar jag så betalar jag 29kr/mån fortfarande men kan få 100kr/mån, alltså får jag 75kr/mån för att ha ett betalkort vilket är väldigt bra.

Har 3,75% cashback, så kommer upp i det lätt och skulle lätt kunna ha ett vid sidan av när jag nåt 100kr.

Jag antar dock att jag kommer behöva ”slösa” en uc för detta? Och ännu en förfrågan om jag vill ha ett extra kreditkort.

Och enligt vad jag förstått så kommer jag få 3000kr kredit, var min cashback sätts in. Jag vill dock inte utnyttja krediten. Eller måste man använda den?
Någon fler som har rocker kredit?

Kommer denna kredit synas som just kredit på uc, även fast jag inte använder den? Negativt för betyget eller rentav positivt? Att det finns en 3000kr buffert typ.

Vill gärna ha cashback så man tjänar på sitt betalkort, sa upp bankens för länge sen. Och något cashback kort utan kredit verkar inte finnas.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Hej, funderar på uppgradera mitt rockerkort till ett kreditkort. Just nu får jag bara 25kr/mån som max och betalar 29kr, så betalar 4kr för kortet.

Men uppgraderar jag så betalar jag 29kr/mån fortfarande men kan få 100kr/mån, alltså får jag 75kr/mån för att ha ett betalkort vilket är väldigt bra.

Har 3,75% cashback, så kommer upp i det lätt och skulle lätt kunna ha ett vid sidan av när jag nåt 100kr.

Jag antar dock att jag kommer behöva ”slösa” en uc för detta? Och ännu en förfrågan om jag vill ha ett extra kreditkort.

Och enligt vad jag förstått så kommer jag få 3000kr kredit, var min cashback sätts in. Jag vill dock inte utnyttja krediten. Eller måste man använda den?
Någon fler som har rocker kredit?

Kommer denna kredit synas som just kredit på uc, även fast jag inte använder den? Negativt för betyget eller rentav positivt? Att det finns en 3000kr buffert typ.

Vill gärna ha cashback så man tjänar på sitt betalkort, sa upp bankens för länge sen. Och något cashback kort utan kredit verkar inte finnas.
Den som kommer synas på Uc som kredit ja. Och en UC kommer ta tas. För mig för typ 1-2 år sedan togs det en mikroupplysning men skulden rapporterades till Uc.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Den som kommer synas på Uc som kredit ja. Och en UC kommer ta tas. För mig för typ 1-2 år sedan togs det en mikroupplysning men skulden rapporterades till Uc.
Påverkar det mycket betyget på uc negativt? Jag vill som sagt inte utnyttja den.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Påverkar det mycket betyget på uc negativt? Jag vill som sagt inte utnyttja den.
Ne men då påverkar den inte om du har den outtnytjad. Sen beror det på hur stora samt hur mycket lån du har idag. Har du lite lån så ska den nog inte påverka om du har den där bara som outtnyjad. Vad jag tror iaf
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Finns det inget debit kort med cashback? Eller är det onödigt att tänka på ett kreditkort med 3000kr gräns som aldrig utnyttjas. Kanske inte påverkar så mycket mitt betyg?

Hade gärna sluppit kredit. Men det vore rätt bra att ”tjäna” 75kr varje månad av att använda ett kort. Det är ändå 900kr/år man tjänar på att använda kortet som man ändå alltid måste göra.
 

Fuklan

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Juni 2022
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
27
Poäng
92
Verkar vara ganska dålig cashback om man inte bjudit in en massa folk till tjänsten?
0.25% är vad jag ser och då har tex komplett mastercard med flera runt 0.5% avgiftsfritt.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Verkar vara ganska dålig cashback om man inte bjudit in en massa folk till tjänsten?
0.25% är vad jag ser och då har tex komplett mastercard med flera runt 0.5% avgiftsfritt.
Så är det, men jag har hela 3,75% cashback. Så skulle kunna få 100kr cashback snabbt och kunna ha ett andra kort med typ 0,5% cashback.

Känns ändå värt att försöka få 100kr tillbaka varje månad för att man tankar bilen och köper mat tex.

Men frågan är om det är värt att ansöka om två kort? Jag bryr mig bara om cashback, men det kommer ju förstöra mitt uc betyg och synas som jag har krediter? Vilket suger.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Eller är det bara en maxad eller utnyttjad kredit som spelar roll? Jag vill ju inte använda den alls, och på rocker kan man ju sätta in pengar själv så kreditbeloppet på 3000kr aldrig understiger 3000, vilket innebär att inget utnyttjas.
 

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Så är det, men jag har hela 3,75% cashback. Så skulle kunna få 100kr cashback snabbt och kunna ha ett andra kort med typ 0,5% cashback.

Känns ändå värt att försöka få 100kr tillbaka varje månad för att man tankar bilen och köper mat tex.

Men frågan är om det är värt att ansöka om två kort? Jag bryr mig bara om cashback, men det kommer ju förstöra mitt uc betyg och synas som jag har krediter? Vilket suger.
Någon kredit och outnyttjad kommer troligen inte påverka i större utsträckning. Jag har 2st med en högre nyttjande del o det har natuligtvis påverkat negativt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp