• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Röda listan / Lånforum varnar.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 459
Poäng
8 917
Hej,
Kan ni inte skapa en tråd (fastklistrad) med aktörer som är renodlade bluff och båg?
Då menar jag kanske inte aktörer som typ Credway som jag inte gillar :D Utan renodlade bluffsidor.

https://jetfinans.se/

Den här typen av aktörer...

Jag ser två skäl till att det finns en fördel med den här typen utav trådar, dels så slipper vi ett par trådar varje månad där det står "Hej tror ni dessa är fake" då kan man bara hänvisa till den här blufftråden och man varnar folk för att bli ännu mer utsatta än vad dom redan är.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 626
Mottagna reaktioner
1 781
Poäng
1 217
Inte omöjligt... Hur många sådana sajter finns det? Som även diskuterats på forumet.

Lista uppenbara fall kanske vore något, vill dock inte sätta osäkra fall på en sådan lista om det bara handlar om internt slarv från en riktig kreditgivare.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 583
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
sen är ju det här med det subjektiva tyckandet, det är nära till hands att utropa "Varning för detta bluff företag" när man blivit nekad lån på grunder man själv anser är felaktiga eller pga ngn annan "konflikt"... finns många exempel på sådana varningar här på forumet.
Så frågan är vilka kriterier som ska vara uppfyllda för att ett lånebolag ska hamna på svarta listan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp