• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nytt subforum Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 643
Mottagna reaktioner
1 786
Poäng
1 217
https://www.lånforum.se/forums/skatteverket-skatteåterbäring-jämkning.25/

Ny avdelning för diskussioner kring skatteverket, skatteåterbäring & jämkning är nu upplagd.

Kände vi behövde detta av två anledningar. Först den smarta idén med att jämka på skatten som dykt upp senaste tiden (vem kan ta åt sig äran, @Terry_?). Bästa typen av ide det där, enkel och effektiv.

Nr 2, Skatteåterbäringstråden 2019 har blivit något stor, 1253 inlägg hamnade den på i år. Problemet med en så stor tråd är att bra svar försvinner. Såg tex att någon hade ställt en fråga, en annan medlem skrev att den hade besvarats innan men kunde inte hitta svaret. Så kan vi inte ha det. Vi kommer nu försöka splitta ur dessa frågor och svar till egna trådar så gott det går.

Fråga: Är detta ett subforum du kommer använda dig av?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
https://www.lånforum.se/forums/skatteverket-skatteåterbäring-jämkning.25/

Ny avdelning för diskussioner kring skatteverket, skatteåterbäring & jämkning är nu upplagd.

Kände vi behövde detta av två anledningar. Först den smarta idén med att jämka på skatten som dykt upp senaste tiden (vem kan ta åt sig äran, @Terry_?). Bästa typen av ide det där, enkel och effektiv.

Nr 2, Skatteåterbäringstråden 2019 har blivit något stor, 1253 inlägg hamnade den på i år. Problemet med en så stor tråd är att bra svar försvinner. Såg tex att någon hade ställt en fråga, en annan medlem skrev att den hade besvarats innan men kunde inte hitta svaret. Så kan vi inte ha det. Vi kommer nu försöka splitta ur dessa frågor och svar till egna trådar så gott det går.

Fråga: Är detta ett subforum du kommer använda dig av?
Tack vore panelen här och fina tips som man kan få började jag också jämka för att lindra min löneutmätning som jag har.Jämkar inte hela året för att minska möjligheter att KF blandar sig in.Att skatteverket är så snabba och smidiga att behandla sådant ämne gör inte saken värre.Tackar för tipset om jämkning!!!
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 801
Poäng
1 247
Skickade in en ansökan om jämkning för min fru i förra veckan. Hon tjänar ca 10000 i månaden efter skatt och får behålla 8000 efter utmätning. Lär det göra någon skillnad?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 696
Mottagna reaktioner
12 978
Poäng
9 787
Skickade in en ansökan om jämkning för min fru i förra veckan. Hon tjänar ca 10000 i månaden efter skatt och får behålla 8000 efter utmätning. Lär det göra någon skillnad?


Det har ju ingen koppling till utmätningen, utan beror på inkomster, räntor mm.

Jag testade jämka. Fick betala mer.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
https://www.lånforum.se/forums/skatteverket-skatteåterbäring-jämkning.25/

Ny avdelning för diskussioner kring skatteverket, skatteåterbäring & jämkning är nu upplagd.

Kände vi behövde detta av två anledningar. Först den smarta idén med att jämka på skatten som dykt upp senaste tiden (vem kan ta åt sig äran, @Terry_?). Bästa typen av ide det där, enkel och effektiv.

Nr 2, Skatteåterbäringstråden 2019 har blivit något stor, 1253 inlägg hamnade den på i år. Problemet med en så stor tråd är att bra svar försvinner. Såg tex att någon hade ställt en fråga, en annan medlem skrev att den hade besvarats innan men kunde inte hitta svaret. Så kan vi inte ha det. Vi kommer nu försöka splitta ur dessa frågor och svar till egna trådar så gott det går.

Fråga: Är detta ett subforum du kommer använda dig av?

Absolut - jag kommer kika på den delen. Tror den är relevant för alla med eller utan skulder, bra saker att veta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp