• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Northmill, hjälp!

stressad själ..

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Hej.

Jag skulle ta ut lite från mitt northmill konto. Men glömde helt bort att jag har deras kort. Så pengarna hamnade där..

Jag vet egentligen inte varför jag skaffade det där kortet. Men nu hamnade dom där som sagt och jag skulle behöva dessa i helgen.

Fråga 1. Kan jag flytta över dessa pengar till mitt vanliga konto? Har snurrat runt på sidan och fattar inget.
Fråga 2. Om inte, hur använder jag ens detta kort? Har inte Apple pay då jag har samsung.

Jag vet inte varför jag skaffade kortet som sagt. Så är det någon som har konkreta råd så skriv gärna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
254
Mottagna reaktioner
86
Poäng
246
1: Går nog inte att flytta över balansen om det är dedikerat för kortet. Kolla med deras kundtjänst om du kan ångra uttaget från ditt konto. Lär ta tid dock och det kanske du inte har möjlighet till?
2: Är det ett virtuellt kort vilket gör att du kan lägga till det i Google Wallet? Om det funkar kan du med mobilen blippa mot kortterminal i butik.
 

stressad själ..

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
1: Går nog inte att flytta över balansen om det är dedikerat för kortet. Kolla med deras kundtjänst om du kan ångra uttaget från ditt konto. Lär ta tid dock och det kanske du inte har möjlighet till?
2: Är det ett virtuellt kort vilket gör att du kan lägga till det i Google Wallet? Om det funkar kan du med mobilen blippa mot kortterminal i butik.
Jag var rädd för det.. Får gå ändå på nå sätt..

Jag kollade runt och la till kortet i wallet appen. Men har aldrig använt det, så är ju som nojig om de ska strula när man handlat.
 

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
254
Mottagna reaktioner
86
Poäng
246
Du kan ju göra mindre inköp och mer frekvent så blir det inte så mycket att plocka tillbaka om det skulle strula.
För mig har det fungerat nästan utan något problem, fast med Revolut och Lunar då. Någon gång som jag behövt gå in Revolut-appen har jag för mig och godkänna en större transaktion.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Visste inte att Northmill hade kreditkort.
Men vet att via t ex Betalo kan man överföra pengar från kreditkort till vanligt bankkonto. Har gjort det fr kreditkort fr Collector.
 

stressad själ..

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Visste inte att Northmill hade kreditkort.
Men vet att via t ex Betalo kan man överföra pengar från kreditkort till vanligt bankkonto. Har gjort det fr kreditkort fr Collector.
Det är ju med deras kontokredit el egna insatta pengar. Så är ju som inget nytt kredit så, om du förstår vad jag menar.

Tack. Ska kolla upp detta.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Det är ju med deras kontokredit el egna insatta pengar. Så är ju som inget nytt kredit så, om du förstår vad jag menar.

Tack. Ska kolla upp detta.
Om det är som Klarna kortet så funkar inte det att föra över kontanter eller betala med Betalo men testa skadar inte.
Bara lägga i kortet i Betalo och sen välja Överföring till bankkonto.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Du kan göra en intern överföring ifrån kortet till sparkontot om du har en. Annars öppna ett och så gör du ett uttag. Vet dock ej hur lång tid det tar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp