• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Mobillån slutar låna ut

office

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
22 November 2023
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
43
Poäng
156
Nu stoppar även mobillån alla uttag och ansökningar. Är inte många av dessa snabblåneföretag kvar snart. Undrar vilka nästa blir?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 583
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
Nu stoppar även mobillån alla uttag och ansökningar. Är inte många av dessa snabblåneföretag kvar snart. Undrar vilka nästa blir?
De kommer nog öppna igen längre fram tyvärr. Det var ju samma under pandemin när flera stoppade för utlåning och uttag. Långivarna vill ha sina pengar tillbaka och det får de knappt när folk inte har pengar att betala.
 

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
148
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Måste bli nya Regler.Bisnode/Creditsafe och UC måste få dela med varandra alla upplysningar och Total Kredit.Även Kreditz obligatoriskt.Mesta av allt elände försvinna.
 

arwid

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Januari 2013
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Uppdatera gärna rubriken så det framgår vilken aktör det handlar om, det underlättar för läsare att hitta bland trådarna.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Måste bli nya Regler.Bisnode/Creditsafe och UC måste få dela med varandra alla upplysningar och Total Kredit.Även Kreditz obligatoriskt.Mesta av allt elände försvinna.
Jag håller med om det mesta, men att det ska vara obligatoriskt med Kreditz är absurt och ytterst integritetskränkande!
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
92
Poäng
257
Jag håller med om det mesta, men att det ska vara obligatoriskt med Kreditz är absurt och ytterst integritetskränkande!
Precis. Ett register med alla skulder bör väl ändå räcka, där man ser alla krediter och förfrågningar. Helt sjukt egentligen att man kan ha en ren UC men massa skulder som bara syns i Bisnode t.ex.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Precis. Ett register med alla skulder bör väl ändå räcka, där man ser alla krediter och förfrågningar. Helt sjukt egentligen att man kan ha en ren UC men massa skulder som bara syns i Bisnode t.ex.
Absolut. Håller med dig fullständigt, men att låneinstituten anser det skall vara legitimt att genomsöka ens konton är att ta det ett steg FÖR långt.
Jag är fullt införstådd med att det är inte är en mänsklig rättighet att få ett lån, men genom kreditz/Tink, så anser iallafall jag att min personliga integritet kränks ! Big time !
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp