• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

MinUC och Kreddy visar olika?

Eagleistics

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Januari 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej,
Är det någon annan som stött på problemet att de visar olika? Kreddy visar runt 2% på mig medan minUC visar 7,8% i kreditbetyg. Vilken ska man tro på? Försöker avgöra om jag bör ansöka om ett samlingslån idag eller ej.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

robbisen

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Oktober 2018
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
MinUC är den som visar rätt. Kreddy har en tendens att släpa eller inte alltid visa korrekt. Bankerna får uppgifterna/kreditbetyget som du själv ser på MinUC, förutsatt att du söker lån hos en bank/förmedlare som använder UC.
 

Eagleistics

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Januari 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
MinUC är den som visar rätt. Kreddy har en tendens att släpa eller inte alltid visa korrekt. Bankerna får uppgifterna/kreditbetyget som du själv ser på MinUC, förutsatt att du söker lån hos en bank/förmedlare som använder UC.
Tack för svar! Råkar du veta när den uppdateras? Har nu i januari avslutat 2 lån så gått från 3 kreditgivare till 1. Känns som de bör sjunka en del, händer det kanske nästa månad?
 

Ingensömn

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
28 Juli 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Min UC är ganska kvicka på uppdatera. Betalade in en hel skuld och typ 2 dagar senare var den avrapporterad från minUC. Kan ju kanske skilja sig men tror det är direktkommunikation.
 

Mimosa

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
28 September 2011
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Upptäckte att Kreddy har ökat med nästan 2 procent mer. Fattar ingenting. Inget "nytt" har hänt. Inga nya kreditupplysningar
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
897
Mottagna reaktioner
498
Poäng
537
Min UC är ganska kvicka på uppdatera. Betalade in en hel skuld och typ 2 dagar senare var den avrapporterad från minUC. Kan ju kanske skilja sig men tror det är direktkommunikation.
Numera (sen i höstas) verkar det som skulderna uppdateras mer eller mindre löpande dag för dag, men betyget uppdaterats fortfarande bara en gång per månad tror jag (förutom när förfrågningar försvinner osv)
 

Mimosa

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
28 September 2011
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Konstigt iallafall att mitt betyg på Kreddy ökat nu trots stillastående i några månader. Får se om den vill ned när förfrågningarna trillar bort nu.
 

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
254
Mottagna reaktioner
86
Poäng
246
Har varit med om att Kreddy visat mer uppdaterat score än minuc, vilket är helt galet. Dagen efter uppdaterades minuc till samma score som visades på Kreddy.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
1 640
Poäng
1 117
1709832683233.png

Postar den även här: Såg att det redan fanns en tråd om det.

Såg denna på changeloggen till Kreddy idag när appen uppdaterades.

"NYHET! Uppdaterad information om dina lån och krediter varje dag!
Håll dig alltid uppdaterad med Kreddy. Dina lån och krediter uppdateras nu dagligen med den senaste informationen direkt från UC"

Verkar som att Kreddy blir mycket mer syncad med UC framöver.
Så det kan vara värt att uppdatera appen till senaste version om ni inte gjort det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp