• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Livet är helt förstört

Kokka12

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
7 Oktober 2021
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Hej !
Jag har haft löneutmätning snart 7 år livet går knappt vidare pga mina skulder . Jag är gift och vi behöver flytta . Lägenheten står på min mans namn innan vi gift oss men jag betalar in han varje månad , ränta , bolån och hyran . Vi behöver flytta banken kan inte bevilja pga för jag måste står med på bolån kunna bevilja ansöka bolånen . Det är Länsförsäkringar bank och min man har ansökt bolån på sitt namn men banken vill att jag ska står med för kunna beviljas bolånen. Vad ska vi göra ? Känns att det är mitt fel för vi inte kan flytta . Måste vi byta bank ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Hej !
Jag har haft löneutmätning snart 7 år livet går knappt vidare pga mina skulder . Jag är gift och vi behöver flytta . Lägenheten står på min mans namn innan vi gift oss men jag betalar in han varje månad , ränta , bolån och hyran . Vi behöver flytta banken kan inte bevilja pga för jag måste står med på bolån kunna bevilja ansöka bolånen . Det är Länsförsäkringar bank och min man har ansökt bolån på sitt namn men banken vill att jag ska står med för kunna beviljas bolånen. Vad ska vi göra ? Känns att det är mitt fel för vi inte kan flytta . Måste vi byta bank ?
Det kommer inte gå bättre med någon annan bank tyvärr. Möjligen ockerbank som Bluestep. Men du kanske är kvalificerad för skuldsanering?
 

Kokka12

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
7 Oktober 2021
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Det kommer inte gå bättre med någon annan bank tyvärr. Möjligen ockerbank som Bluestep. Men du kanske är kvalificerad för skuldsanering?
Menar du Ica bank ? Jag har ansökt skuldsanering idag . Så det går inte ansöka bolån fast man är gift om en står för bolånen?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Menar du Ica bank ? Jag har ansökt skuldsanering idag . Så det går inte ansöka bolån fast man är gift om en står för bolånen?
Det är nog inte så smart att söka lån (även om det är bolån) samtidigt som du just ansökt om skuldsanering. Och du har löneutmätning nu...Fundera över hur det blir om du plötsligt äger 50 % av ert boende.
 

Kokka12

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
7 Oktober 2021
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Det är nog inte så smart att söka lån (även om det är bolån) samtidigt som du just ansökt om skuldsanering. Och du har löneutmätning nu...Fundera över hur det blir om du plötsligt äger 50 % av ert boende.
Jag kan inte ansöka bolån men min man vill göra det själv men banken godkänna inte . Vill veta om andra bank godkänner bolånen fast man är gift o ensam sökande . Jag mår skit dåligt pga mig för jag inte kan ansöka bolån .
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Jag kan inte ansöka bolån men min man vill göra det själv men banken godkänna inte . Vill veta om andra bank godkänner bolånen fast man är gift o ensam sökande . Jag mår skit dåligt pga mig för jag inte kan ansöka bolån .
Jag som läste lite snabbt. Det är KALPEN för din man som inte går ihop, därav att han nekas så det kommer nog dessvärre inte vara bättre på nån annan bank. Då inte din inkomst får räknas in då du inte ska stå med på lånet så anses din man försörja er båda.
Hittade detta:
Min sambo och jag ska köpa en lägenhet tillsammans, men bara min sambo tänker ta bolånet. Är det möjligt eller måste båda stå med på lånet?
I de allra flesta fall går det bra att ta bolånet ensam, även om man är gift eller sambo. Det är kreditprövningen som avgör om en av parterna ensam klarar av lånet. Det finns några banker som kräver att båda makarna eller samborna ska ta lånet tillsammans om det gäller lån på en bostadsrättslägenhet.
 
Senast ändrad:

Kokka12

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
7 Oktober 2021
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Jag som läste lite snabbt. Det är KALPEN för din man som inte går ihop, därav att han nekas så det kommer nog dessvärre inte vara bättre på nån annan bank. Då inte din inkomst får räknas in så anses din man försörja er båda.
Hittade detta:
Tack , ledsen man blir . Pga mig så kan vi inte flytta eller skaffa barn i framtiden mina skulder förhindra mig . Vet inte vart jag ska ta vägen längre . Hoppas verkligen man får skuldsanering snart . Sist jag sökte fick man avslagen pga man är ung mer räntor ökar mer än jag betalat själva skulden
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp