• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning och eventuell bonus från arbetet?

Anonym_

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
27 Januari 2021
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hallå!
Vi kommer nog att få en bonus av jobbet i Juni månad. Jag är väl medveten om att allt man har utöver förbehåll dras till skulderna när man har löneutmätning.

Men säg att man för över en eventuell summa till Revolut, vad kan hända då? Tänker mest om kronofogden ser att man fört över en större summa på några tusen?

Bör tilläggas att ansökan om skuldsanering kommer att göras denna månad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Du har ett maxbeslut alltså.
Du kommer inte få ut några pengar extra på kontot alls i så fall, det går direkt till kfm.
Ansökan om skuldsanering är orelevant i sammanhanget
 

Anonym_

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
27 Januari 2021
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Du har ett maxbeslut alltså.
Du kommer inte få ut några pengar extra på kontot alls i så fall, det går direkt till kfm.
Ansökan om skuldsanering är orelevant i sammanhanget
Tror inte jag har maxbeslut. Förra året fick vi också bonus via jobbet. Men hade enbart pengarna kvar på kontot några timmar innan kronofogden hade gjort en extra dragning på kontot. Sen vissa månader får man behålla lite mer pga lite övertid osv.

På lönespecifikation förra året fick jag ut strax över 40.000, det efter att kronofogden hade fått sitt.

Så därav min fundering kring överföring till Revolut för att ha någon chans att ha en liten buffert.
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
92
Poäng
257
Om det i beslutet från KFM står att det ska dras X kr till utmätning, så skickar väl arbetsgivaren precis X kr till KFM varje månad. Om det finns extra pengar att betala ut till den anställda så skickar väl arbetsgivaren fortfarande X kr till KFM? Eller är det nåt jag inte fattar?
 

Anonym_

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
27 Januari 2021
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Om det i beslutet från KFM står att det ska dras X kr till utmätning, så skickar väl arbetsgivaren precis X kr till KFM varje månad. Om det finns extra pengar att betala ut till den anställda så skickar väl arbetsgivaren fortfarande X kr till KFM? Eller är det nåt jag inte fattar?
Precis så är det
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp