• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Löneutmätning - ändrat förbehållsbelopp

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
305
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Så är det alltid här, finns nog inte en tråd som håller sig till ämnet.
Jag har inte råkat ut för det men har rättat till flera beslut på samma sätt som ditt beslut.
Svårt att hålla sig till ämnet och jag kan förstå att du och andra tröttnar ibland. Med all rätt. Speciellt när du svarat på samma fråga om och om igen. Jag fick svar att man nu räknat med sambos inkomst. Och så fick jag ett standard svar om hur fördelningen görs och en länk till hemsidan för mer info. Så det verkar ju inte vara något myndigheten gör någon stor sak av. För min del blir det som det blir. Jag vill betala mina skulder och får kämpa på.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 770
Mottagna reaktioner
13 044
Poäng
10 087
Svårt att hålla sig till ämnet och jag kan förstå att du och andra tröttnar ibland. Med all rätt. Speciellt när du svarat på samma fråga om och om igen. Jag fick svar att man nu räknat med sambos inkomst. Och så fick jag ett standard svar om hur fördelningen görs och en länk till hemsidan för mer info. Så det verkar ju inte vara något myndigheten gör någon stor sak av. För min del blir det som det blir. Jag vill betala mina skulder och får kämpa på.

Ungefär som jag sa då. Du har fått behålla på tok för mycket under ett tag, du får glädjas eller förargas åt.
Det är ju inte så mycket myndigheten kan göra åt det.
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
305
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Ungefär som jag sa då. Du har fått behålla på tok för mycket under ett tag, du får glädjas eller förargas åt.
Det är ju inte så mycket myndigheten kan göra åt det.
Jag är bara fascinerad över att det ens kan hända. Måste vara mycket manuellt arbete som gör att dessa fel uppstår.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 770
Mottagna reaktioner
13 044
Poäng
10 087
Jag är bara fascinerad över att det ens kan hända. Måste vara mycket manuellt arbete som gör att dessa fel uppstår.
Det är en del manuella grepp i processen innan det är ett löneutmätningsbeslut är på plats.
En del lyckas man identifiera för att man får orimliga utfall när man gör beräkningen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp