• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kronofogden drog hyrespengarna

sami425

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
27 April 2024
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej. Jag bor i en hyresrätt med min sambo som får csn för hon studerar. Haft flera utmätningar när ja haft jobb och dom har kommit till slutsatsen att jag tjänar för lite.

För 1 år sedan flyttade jag och tjejen in till en lägenhet, den kostar 9600 samt kallhyra ca 3000 ( denna månaden var de 3100)

Detta har funkat bra med csn och min lön.

För 2 månader sen blev de katastrof, förlorade mitt jobb då företaget gick i konkurs. Letar för fullt men lever på akassa och får 8600 kr efter 20 dagar, dock måste slutveckan passera innan ja får fullt belopp så den 25e fick ja nu 6500. Har kämpat och krigat och sparade 1000 kr på ett konto samt tjejen swishade 3300 kr för att ja ska kunna betala hyra.

Precis efter att hon swishade drog kronofogden 2100 kr, nu har vi inte råd att betala hyra samt el , jag har nu lånat av min pappa för att betala hyran men måste ge honom dom 2000 ja får från kassan på torsdag.

Min fråga är får kronofogden göra såhär? Vi har inte pengar till mat eller el nu och jag har panik , ingen kan låna och varför skulle ja behöva låna om inte Kronofogden drog pengarna det är så sjukt .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Ja det får kronofogden göra. Dom har kollat kontot och utifrån de uppgifter dom har fanns det mer än förbehållsbeloppet på dina konton. Då ska dom utmäta.

Kontakta kfm på måndag och kolla så uppgifterna dom räknat på stämmer, är hyran tex lite högre kan dom göra en rättelse på delen som är fel
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp