• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kreditupplysning när jag redan står på ett hyresavtal?

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Jag har stått på mitt hyresavtal i över 10 år. Nu ska vi lägga till min sambo på avtalet som bott och stått skriven på adressen i säkert 7-8 år. Det står att det kommer tas en kreditupplysning på honom när vi ansöker. Någon som vet om det kommer tas en på mig med som redan står på avtalet eller är det bara på min sambo? Jag har dragit på mig flera betalningsanmärkningar på sista tiden och rädd att det ska bli problem om det upptäcks. Jag har alltid skött mina hyror.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
79
Poäng
217
Spontant saknar det betydelse för hyresvärden att ta en UC på dig då du redan innehar ett förstahandskontrakt med besittningsskydd. Huvudlöst att slösa medel på att även göra en kreditupplysning på dig också när det handlar om att godkänna din partner som kontraktsinnehavare jämte dig. Jag skulle utgå från informationen som givits dig, att det tas på honom enbart. Lycka till!
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Ja det låter klokt det du säger, tack!
Jobbigt att man blir så nojig för allt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 584
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
Det finns ingen anledning att ta uc på dig som redan står på kontraktet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp