• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

KFM samtal

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
139
Mottagna reaktioner
49
Poäng
157
Kan någon berätta lite om samtalet med KFM inför skuldsanering, vad dom frågar, hur samtalet går till, behöver man förbereda något/Är det bra att vara förberedd på vissa saker? Behöver man bevisa hur skulder uppkommit etc?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TheNiceGuy

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
62
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Jag tror det är väldigt olika vilka frågor som ställs. I det stora hela är det väl helt beroende på vilken fakta som finns med i ansökan och vad de kunnat hitta och styrka när de gjort slagningar i diverse register. Det är väl olika frågor beroende på vad dem behöver för svar för att kunna göra skälighetsbedömningen osv. (Killgissar)

Som ett ex så visste handläggaren att min fru hade leasingbil som jag körde utan att jag påtalat det.

Men är väl såklart viktigt att visa att man har hyfsad koll på sina inkomster och utgifter, men framförallt, kan man inte svara på en fråga så är det bättre att säga det än att ljuga och ”hoppas” att det inte kommer fram.
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
987
Mottagna reaktioner
309
Poäng
497
Jag tror det är väldigt olika vilka frågor som ställs. I det stora hela är det väl helt beroende på vilken fakta som finns med i ansökan och vad de kunnat hitta och styrka när de gjort slagningar i diverse register. Det är väl olika frågor beroende på vad dem behöver för svar för att kunna göra skälighetsbedömningen osv. (Killgissar)

Som ett ex så visste handläggaren att min fru hade leasingbil som jag körde utan att jag påtalat det.

Men är väl såklart viktigt att visa att man har hyfsad koll på sina inkomster och utgifter, men framförallt, kan man inte svara på en fråga så är det bättre att säga det än att ljuga och ”hoppas” att det inte kommer
Gissar att 2 frågor är "obligatoriska ".Hur skulder uppstått och vad man har gjort för att minska sina skulder.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 691
Mottagna reaktioner
12 967
Poäng
9 787
Va tycker ni att jag ska göra vid detta läge? Ska jag ringa handläggaren? Överklaga? Eller löneutmätningen?

Handläggaren är färdig med ditt ärende, så att ringa dit hjälper inte.

Det lät ändå som ett ganska väl avvägt beslut. Pengar till någon bilavbetalning får du inte, och betala så pass mycket som ett lån på 165k bör vara per månad är inte rimligt att ta ur sitt förbehåll.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp