• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kan kronofogden se jag fått tillbaka på skatten?

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Intressant tråd.

Förstår inte varför man försöker hitta kryphål till att inte betala sina skulder.

Vad är problemet, om man vinner 1 miljon. Betala in det, förhoppningsvis täcker det ens skulder.
Man slipper betala mer och kan ägna resten av tiden på skuldsaneringen åt att försöka bli ekonomisk. Spara osv.

Ja vist man kan ej ta lån undertiden. Ser inte de som en negativ sak. De är ju en av anledningarna till varför man hamnat i skiten.
Däremot kan man spara det man skulle betalat in annars.
Kan inte mer än hålla med.Om man ska ha ett sunt ekonomiskt tänk så är det enda lånet man ska ha vara för ett boende resten kan man va utan igentligen om man ska vara exemplarisk.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Nu iom att du får förslaget skickat i dagarna så har handläggaren gått igenom din ekonomi och handläggaren har bedömt att du uppfyller kravet. Alltså den biten är redan bedömd positivt till din fördel om du förstår vad jag menar så du kan ta ett djupt andetag dina två skulder på möbler och elektronik är väl bara en liten del av den totala skulden? Den största delen har väl uppkommit pga spelmissbruk.
Ja största delen är helt klat pgr av spelmissbruk. Massa blanco lån sms lån ja det klassiska när man varit så djupt nere i skiten gällande spelmissbruk. Men om man bara spekulerar jag vet att det är omöjligt att svara på Men vad skulle nu kunna sätta käppar i hjulet för att skuldsaneringen inte skulle bli beviljad efter att jag har godkänt förslaget/betalplanen kan jag få avslag för att någon borgenärer motsätter sig att jag får skuldsanering? Man har ju hört tusentals historier om folk här på forumet som först fått ja sen blivit nekande i det sista..
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Intressant tråd.

Förstår inte varför man försöker hitta kryphål till att inte betala sina skulder.

Vad är problemet, om man vinner 1 miljon. Betala in det, förhoppningsvis täcker det ens skulder.
Man slipper betala mer och kan ägna resten av tiden på skuldsaneringen åt att försöka bli ekonomisk. Spara osv.

Ja vist man kan ej ta lån undertiden. Ser inte de som en negativ sak. De är ju en av anledningarna till varför man hamnat i skiten.
Däremot kan man spara det man skulle betalat in annars.
Jag skulle faktiskt vilja att jag fick betalningsanmärkningar eller nåt för länge sedan så jag kunde inte ta nya lån. Om man är i en svår ekonomisk situation nya lån hjälper sällan, kanske tillfälligt.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Ja största delen är helt klat pgr av spelmissbruk. Massa blanco lån sms lån ja det klassiska när man varit så djupt nere i skiten gällande spelmissbruk. Men om man bara spekulerar jag vet att det är omöjligt att svara på Men vad skulle nu kunna sätta käppar i hjulet för att skuldsaneringen inte skulle bli beviljad efter att jag har godkänt förslaget/betalplanen kan jag få avslag för att någon borgenärer motsätter sig att jag får skuldsanering? Man har ju hört tusentals historier om folk här på forumet som först fått ja sen blivit nekande i det sista..
Att du inte uppgav att två av dina massa lån inte var spelmissbruk kommer inte sätta käppar i hjulet för dig sammantaget är det ju lån tagna för spelmissbruk så bortse från det på efterföljande text.Nu är det borgenärerna som skulle kunna sätta käppar i hjulet om dom kommer med någon info som är helt upp och ner från det du uppgav i ansökan och det styrks.En handläggare kan bevilja en skuldsanering även om en eller några borgenärer motsätter sig skuldsaneringen.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Nu ska du pusta ut lite, tänk att det är delar du ska klara och hittils har du klarat alla delar så det finns inga mera delar att klara just nu som du själv kan påverka förutom att du kollar igenom förslaget på skuldsaneringen och ringer din handläggare och godkänner den när du fått den i dagarna. :)
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Nu ska du pusta ut lite, tänk att det är delar du ska klara och hittils har du klarat alla delar så det finns inga mera delar att klara just nu som du själv kan påverka förutom att du kollar igenom förslaget på skuldsaneringen och ringer din handläggare och godkänner den när du fått den i dagarna. :)
Tusen tack för dina svar vännen uppskattas verkligen.
 

Katarina2347

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 Mars 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej .
Jag har lämnat in ansökan om skuldsanering... men den har inte gått igenom än men vet jag inte får ta ut mina skattepengar för dom ska gå till skulder. Min fråga är om kronofogden kan se jag fått tillbaka pengar från skatteverket om jag i stället för att sätta in dom på mitt konto sätter in dom på min dotters konto i stället.. är det någon som vet hur man gör för att komma undan kronkalle.. kan kronofogden bara se vad som kommer in på mitt konto så borde dom inte se om pengarna kommer till min dotters i stället.
Nej det kan du INTE göra endast på ditt egna konto! Detta var nog det dummaste jag har hört när man har lämnat in en ansökan om skuldsanering! Vill du rätta till dit liv så va ärlig om inget annat!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp