• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur mycket har ni på kontot just nu?

Hur mycket har ni på kontot just nu?

  • Under 100 kr

    Röster: 31 20.4%
  • Under 500 kr

    Röster: 19 12.5%
  • Under 1000 kr

    Röster: 13 8.6%
  • Under 5000 kr

    Röster: 28 18.4%
  • Under 10 000 kr

    Röster: 22 14.5%
  • Runt 30 000 kr

    Röster: 15 9.9%
  • Runt 50 000 kr

    Röster: 4 2.6%
  • Runt 100 000 kr

    Röster: 5 3.3%
  • Runt 200 000 kr

    Röster: 2 1.3%
  • Över 200 000 kr

    Röster: 13 8.6%

  • Totalt antal röstare
    152
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
332
Poäng
497
Enligt min skuldrådgivare ändras kalkylen under sanering till mycket bättre genom arv eller spelvinst måste detta redovisas.Annars ryker saneringen och åtal väntas.Men som sagt vissa chansar och andra vågar inte.Upp till varje person

Misstänker att du pratar om mig och försöker i blindo göra narr av mig. Det gillar jag inte. Nu är du ute på väldigt tunn is här tycker jag.

Inte många vet om min fru och vår historia. Den har varit tuff likt många andras på detta forum. Vi har det tufft som många andra men och åter men, som tur är eller tur och tur, jag är duktig på spel genom att jag spelat i en viss sport och varit nästan i eliten som ungdom och när jag la av så började jag med sportsbetting på senare år (inte därför våra eller mina skulder uppkommit).

Fick saneringen hösten 2021. Inledande i mars 2021. Det är ingen dans på rosor. Jag ligger sömnlös om nätterna, jag är orolig för varje månad och jag svettas. Jag har två år, två ynka jävla år kvar.

Jag har varit duktig och är duktig på betting. Har lyckats bra, riktigt bra. I mångt mycket så mår jag också väldigt dåligt pga den situation min fru och jag sitter i. Vi är inte fyrtio år ens fyllda båda två, vi har hela livet framför oss. Vi mår skit båda två. Så är det. Vi får kämpa och kämpa.

När saneringen är klar. Jag skiter i vilket. Jag bryr mig inte. Det rör mig inte ryggen för fem öre men jag kommer köpa en ny bil till oss när min så kallade prick är borta. Det är det första jag ska göra. Jag har jobbat och jag har slitit som ett svin för mitt körkort. Jag var sen med körkortet, nästan tio år. Det är tack vare mitt körkort jag har det jobbet jag har och att jag tjänar de pengarna jag gör idag. Då ska jag och jag kommer också unna mig en ny bil när saneringen är klar. Sticker det folk i ögonen? Varsågod, låt det då göra det. Jag gör vad jag vill med mina pengar men jag har också lärt mig en sjuhelvetes läxa under dessa fem år, det ska både du och ni andra som läser detta förstå. Det är ingen dans på röda rosor med sanering. Jag kommer aldrig aldrig någonsin mer ta ett blancolån innan jag har sömmat lånet och räntan fullständigt.
 
Senast ändrad:

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
346
Poäng
477
Misstänker att du pratar om mig och försöker i blindo göra narr av mig. Det gillar jag inte. Nu är du ute på väldigt tunn is här tycker jag.

Inte många vet om min fru och vår historia. Den har varit tuff likt många andras på detta forum. Vi har det tufft som många andra men och åter men, som tur är eller tur och tur, jag är duktig på spel genom att jag spelat i en viss sport och varit nästan i eliten som ungdom och när jag la av så började jag med sportsbetting på senare år (inte därför våra eller mina skulder uppkommit).

Fick saneringen hösten 2021. Inledande i mars 2021. Det är ingen dans på rosor. Jag ligger sömnlös om nätterna, jag är orolig för varje månad och jag svettas. Jag har två år, två ynka jävla år kvar.

Jag har varit duktig och är duktig på betting. Har lyckats bra, riktigt bra. I mångt mycket så mår jag också väldigt dåligt pga den situation min fru och jag sitter i. Vi är inte fyrtio år ens fyllda båda två, vi har hela livet framför oss. Vi mår skit båda två. Så är det. Vi får kämpa och kämpa.

När saneringen är klar. Jag skiter i vilket. Jag bryr mig inte. Det rör mig inte ryggen för fem öre men jag kommer köpa en ny bil till oss när min så kallade prick är borta. Det är det första jag ska göra. Jag har jobbat och jag har slitit som ett svin för mitt körkort. Jag var sen med körkortet, nästan tio år. Det är tack vare mitt körkort jag har det jobbet jag har och att jag tjänar de pengarna jag gör idag. Då ska jag och jag kommer också unna mig en ny bil när saneringen är klar. Sticker det folk i ögonen? Varsågod, låt det då göra det. Jag gör vad jag vill med mina pengar men jag har också lärt mig en sjuhelvetes läxa under dessa fem år, det ska både du och ni andra som läser detta förstå. Det är ingen dans på röda rosor med sanering. Jag kommer aldrig aldrig någonsin mer ta ett blancolån innan jag har sömmat lånet och räntan fullständigt.
Kommer bli en jättefin bil!
792000:- kronor på kontot och hundratusentals kronor i spelvinster (om två år ligger du närmare 2 miljoner)
Helt fantastiskt.
Måste bekänna att jag blir lite avundsjuk.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 449
Mottagna reaktioner
1 003
Poäng
897
Wow!

isåfall ljög min handläggare när jag fick min skuldsanering.

Jag frågade nämligen just detta och hon sa att de bara gäller skattepliktiga medel(?) och att ett arv inte ingår i den kategorin.


Förövrigt så får man väl spara hur mycket som helst?
Jag får ut 26.000kr isch efter skatt och får behålla allting då mitt förbehållsbelopp är 29.000kr

sambon pluggar och får 19.000 efter CSN och liknande så vi har nästan 50k tillsammans och sparar typ 20.000kr/månaden.

Misstänker att du pratar om mig och försöker i blindo göra narr av mig. Det gillar jag inte. Nu är du ute på väldigt tunn is här tycker jag.

Inte många vet om min fru och vår historia. Den har varit tuff likt många andras på detta forum. Vi har det tufft som många andra men och åter men, som tur är eller tur och tur, jag är duktig på spel genom att jag spelat i en viss sport och varit nästan i eliten som ungdom och när jag la av så började jag med sportsbetting på senare år (inte därför våra eller mina skulder uppkommit).

Fick saneringen hösten 2021. Inledande i mars 2021. Det är ingen dans på rosor. Jag ligger sömnlös om nätterna, jag är orolig för varje månad och jag svettas. Jag har två år, två ynka jävla år kvar.

Jag har varit duktig och är duktig på betting. Har lyckats bra, riktigt bra. I mångt mycket så mår jag också väldigt dåligt pga den situation min fru och jag sitter i. Vi är inte fyrtio år ens fyllda båda två, vi har hela livet framför oss. Vi mår skit båda två. Så är det. Vi får kämpa och kämpa.

När saneringen är klar. Jag skiter i vilket. Jag bryr mig inte. Det rör mig inte ryggen för fem öre men jag kommer köpa en ny bil till oss när min så kallade prick är borta. Det är det första jag ska göra. Jag har jobbat och jag har slitit som ett svin för mitt körkort. Jag var sen med körkortet, nästan tio år. Det är tack vare mitt körkort jag har det jobbet jag har och att jag tjänar de pengarna jag gör idag. Då ska jag och jag kommer också unna mig en ny bil när saneringen är klar. Sticker det folk i ögonen? Varsågod, låt det då göra det. Jag gör vad jag vill med mina pengar men jag har också lärt mig en sjuhelvetes läxa under dessa fem år, det ska både du och ni andra som läser detta förstå. Det är ingen dans på röda rosor med sanering. Jag kommer aldrig aldrig någonsin mer ta ett blancolån innan jag har sömmat lånet och räntan fullständigt.
Inte avundsjuk men du tar en risk, skulle även tro ditt förbehållsbelopp sänks vid omprövning för får då inte ihop det. (Men kan vara din studerande sambo man räknat lågt på)


Nåväl förhoppningsvis så kommer ingen borgenär begära omprövning.

Vid omprövning tror inte dom kollar tillgångar på samma sätt, är inget iaf jag noterade från de papper jag fick vid omprövning då det inte fanns med i underlaget som det gör vid t.ex en tillgångsundersökning som vid utmätning.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
332
Poäng
497
Inte avundsjuk men du tar en risk, skulle även tro ditt förbehållsbelopp sänks vid omprövning för får då inte ihop det. (Men kan vara din studerande sambo man räknat lågt på)


Nåväl förhoppningsvis så kommer ingen borgenär begära omprövning.

Vid omprövning tror inte dom kollar tillgångar på samma sätt, är inget iaf jag noterade från de papper jag fick vid omprövning då det inte fanns med i underlaget som det gör vid t.ex en tillgångsundersökning som vid utmätning.

Då tar vi det igen.

När jag ansökte om skuldsanering så studerade min fru till förskollärare och då fick vi en betalningsplan från mars 2021 till juni 2022 på 10.192 kr i månaden och från juni 2022 13.800 kr. Min fru hoppade av högskolan och då fick vi en betalningsplan på 10.192 kr från juni 2022 till mars 2026.

Hennes lön gick sedan upp (lön efter skatt) från 7000 till 13000 och vi skickade in en omprövning men fick avslag så nu betalar vi 10.192 kr till mars 2026.

Min nettolön uppgår till mellan 28-30 tusen i månaden. Min fru pendlar mellan 14-22 tusen i månaden. Jag har utgifter på 20 i månaden och min fru har 13 i fasta utgifter. Vi kan säga 35 tusen högt räknat i fasta utgifter. Vi får in allt mellan 42 och 52 tusen efter skatt. Då har vi kvar mellan 7 och 17 tusen och räkna då bort diesel för mig varje månad till och från jobb 5000-6000 kr. Det innebär alltså att vi har kvar allt mellan 2 och 12 tusen som ska täcka mat.
 

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
148
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Snälla nån menade inget illa med mitt svar.Svarade bara vad skuldsaneringsenheten svarade.
 

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
148
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Vart får du att jag gör narr av dig.Försökte bara hjälpa till.med information vid arv spelvinst.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
233
Poäng
417
Inte avundsjuk men du tar en risk, skulle även tro ditt förbehållsbelopp sänks vid omprövning för får då inte ihop det. (Men kan vara din studerande sambo man räknat lågt på)


Nåväl förhoppningsvis så kommer ingen borgenär begära omprövning.

Vid omprövning tror inte dom kollar tillgångar på samma sätt, är inget iaf jag noterade från de papper jag fick vid omprövning då det inte fanns med i underlaget som det gör vid t.ex en tillgångsundersökning som vid utmätning.
Vad har min citering med inlägget att göra?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Då tar vi det igen.

När jag ansökte om skuldsanering så studerade min fru till förskollärare och då fick vi en betalningsplan från mars 2021 till juni 2022 på 10.192 kr i månaden och från juni 2022 13.800 kr. Min fru hoppade av högskolan och då fick vi en betalningsplan på 10.192 kr från juni 2022 till mars 2026.

Hennes lön gick sedan upp (lön efter skatt) från 7000 till 13000 och vi skickade in en omprövning men fick avslag så nu betalar vi 10.192 kr till mars 2026.

Min nettolön uppgår till mellan 28-30 tusen i månaden. Min fru pendlar mellan 14-22 tusen i månaden. Jag har utgifter på 20 i månaden och min fru har 13 i fasta utgifter. Vi kan säga 35 tusen högt räknat i fasta utgifter. Vi får in allt mellan 42 och 52 tusen efter skatt. Då har vi kvar mellan 7 och 17 tusen och räkna då bort diesel för mig varje månad till och från jobb 5000-6000 kr. Det innebär alltså att vi har kvar allt mellan 2 och 12 tusen som ska täcka mat.
Så om någon borgenär av någon anledning får reda på att din fru tjänar betydligt mer kan det bli ett bakslag vid omprövning.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
332
Poäng
497
Så om någon borgenär av någon anledning får reda på att din fru tjänar betydligt mer kan det bli ett bakslag vid omprövning.

Hur ska det kunna bli det? Tala om för mig hur. Dom kommer inte att få igenom någon omprövning på att vi ska betala mer för när de ser min taxerade inkomst så har den sjunkit drastiskt mot 2022.

Taxerade inkomst 2023
431.000
Taxerade inkomst 2022
472.000

Vi har ansökt om omprövning men fått avslag. Ska jag skicka in igen och få avslag menar du?

Hon snittade 15 efter skatt förra året. Vi gjorde en omprövning på 13 efter skatt men fick avslag på det. Nu står hon på 10 efter skatt i betalningsplanen. Jag tänker inte i min vildaste fantasi skicka in för 15 tusen efter skatt när vi fick avslag på 13 efter skatt plus att jag tjänade 40 tusen mindre 2023 vs 2022. Jag är ingen paragraffryttare som slickar uncle sam i skåran och skickar in omprövning på ett par ynka tusenlappar. Visar det sig att hon kommer snitta 18 efter skatt 2024 då kommer jag självklart skicka in en omprövning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp