• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur jag hamnade här

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Kan ju säga att jag längtar enormt mycket efter den 25e April och få första riktiga lönen på över 5 år och som inte går till att betala lån och två hyror eller för den delen skulder. Har nog inte fattat de än, att de är över nu.
Du kanske vill dubbelkolla med ditt lönekontor så att det inte ligger kvar en utmätning på dig. När jag trodde att jag hade haft löneutmätning för sista gången så upptäckte jag när nästa lön kom att de hade dragit av på den också.

Man får naturligtvis pengarna tillbaka från Kronofogden när de märker att de har fått för mycket, men det blir ju en fördröjning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lussebulle

Aktiv medlem
Poäng: 157
Blev medlem
5 Januari 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
Du kanske vill dubbelkolla med ditt lönekontor så att det inte ligger kvar en utmätning på dig. När jag trodde att jag hade haft löneutmätning för sista gången så upptäckte jag när nästa lön kom att de hade dragit av på den också.

Man får naturligtvis pengarna tillbaka från Kronofogden när de märker att de har fått för mycket, men det blir ju en fördröjning.
Ja jag har haft en tät dialog med dom under en ganska lång tid. Så dom vet hur de ligger till, eftersom jag varit nyfiken på hur de fungerar från deras sida. Dom är nästan lika glada som jag :facejoy:
Löneutmätningen ligger kvar just nu, men dom vet att jag har betalat sista skulden.
Min arbetsgivare har stöttat mig enormt mycket under den här tiden, vi har kört öppna kort från dag 1.
 

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
79
Poäng
217
Ja jag har haft en tät dialog med dom under en ganska lång tid. Så dom vet hur de ligger till, eftersom jag varit nyfiken på hur de fungerar från deras sida. Dom är nästan lika glada som jag :facejoy:
Löneutmätningen ligger kvar just nu, men dom vet att jag har betalat sista skulden.
Min arbetsgivare har stöttat mig enormt mycket under den här tiden, vi har kört öppna kort från dag 1.
Låter som en härlig arbetsgivare som gett dig förtroende och stöttning. Grattis till att du numera slipper utmätning, skön känsla!
 

Lussebulle

Aktiv medlem
Poäng: 157
Blev medlem
5 Januari 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
Låter som en härlig arbetsgivare som gett dig förtroende och stöttning. Grattis till att du numera slipper utmätning, skön känsla!
Ja det kan man helt klart säga. Utan deras stöd och på deras vis kunna hjälpa mig att bli skuldfri snabbare så hade jag nog fortfarande harvat i skuldträsket.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp