• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Förskottslön lönespec

Börskraschen91

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Fick Mail om att skicka in lönespecar i onsdags. Fortfarande inga pengar.
Betyder det dock att lånet är godkänt om man kan visa bra lön eller är det bara ett steg i processen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 356
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
175
Poäng
356
Fick Mail om att skicka in lönespecar i onsdags. Fortfarande inga pengar.
Betyder det dock att lånet är godkänt om man kan visa bra lön eller är det bara ett steg i processen?
Nu vet jag inget om vad du sökt för lån, hos vem, eller vilken summa, men rent generellt är inget godkänt och klart förrän du skrivit på lånet och fått pengarna på kontot. Spelar ju inte ett dugg roll vad du har i lön om du inte uppfyller deras andra krav om betalningsförmåga och säkerhet, det är ju de underlagen de nu tittar på genom att du får skicka in tex lönespecar. Så svaret till dig är att det är ett steg i processen.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
Nu vet jag inget om vad du sökt för lån, hos vem, eller vilken summa, men rent generellt är inget godkänt och klart förrän du skrivit på lånet och fått pengarna på kontot. Spelar ju inte ett dugg roll vad du har i lön om du inte uppfyller deras andra krav om betalningsförmåga och säkerhet, det är ju de underlagen de nu tittar på genom att du får skicka in tex lönespecar. Så svaret till dig är att det är ett steg i processen.
Jag tolkar det som att det är hos "Förskottslön" som TS sökt lån...
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 808
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Jag skulle säga att du svarar på din egen fråga där.
Det är ett steg i processen, ja. Men jag vågar nog hävda att OM allting ser tillräckligt bra ut och att dina lönespecar stämmer överens med vad du angivit manuellt så kommer lånet att godkännas inom kort. Du lär väl ha tagit dig förbi kreditupplysning redan och så antar jag.
 

Börskraschen91

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Jag skulle säga att du svarar på din egen fråga där.
Det är ett steg i processen, ja. Men jag vågar nog hävda att OM allting ser tillräckligt bra ut och att dina lönespecar stämmer överens med vad du angivit manuellt så kommer lånet att godkännas inom kort. Du lär väl ha tagit dig förbi kreditupplysning redan och så antar jag.
Tackar. Då vet jag
 

DiscoKjell

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Nu vet jag inget om vad du sökt för lån, hos vem, eller vilken summa, men rent generellt är inget godkänt och klart förrän du skrivit på lånet och fått pengarna på kontot. Spelar ju inte ett dugg roll vad du har i lön om du inte uppfyller deras andra krav om betalningsförmåga och säkerhet, det är ju de underlagen de nu tittar på genom att du får skicka in tex lönespecar. Så svaret till dig är att det är ett steg i processen.
Någon började festa tidigt eller kanske fortfarande full vid 06.00?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp