Hej!
Hur ofta gör/ har KF rätt att skicka en förfrågan om redogörelse för inkomster/utgifter vid utmätning?
Lämnade in en första redogörelse i november-23 då jag kom i fråga för utmätning, med en förändring i mars -24 då min hyra blev dyrare, vilket resulterade att mitt utmätningsbara belopp sjönk med någon hundralapp.
Men idag fick jag ett nytt brev av KF att de vill ha en inkomst- / utgiftsredogörelse! Känns "tätt" med tanke på att det är ganska precis 6 månader sedan jag lämnade in den första redogörelsen och inget har förändrats förutom hyran!
Hur ofta gör/ har KF rätt att skicka en förfrågan om redogörelse för inkomster/utgifter vid utmätning?
Lämnade in en första redogörelse i november-23 då jag kom i fråga för utmätning, med en förändring i mars -24 då min hyra blev dyrare, vilket resulterade att mitt utmätningsbara belopp sjönk med någon hundralapp.
Men idag fick jag ett nytt brev av KF att de vill ha en inkomst- / utgiftsredogörelse! Känns "tätt" med tanke på att det är ganska precis 6 månader sedan jag lämnade in den första redogörelsen och inget har förändrats förutom hyran!