• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förfallen månadsfaktura klarna

Benke

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Kommer inte kunna betala månadsfakturan och att dela upp köpen medges ej från ingenstans. Hur lång tid tar klarna innan de skickar till inkasso? Vilket inkasso? Erfarenheter? Får man missbrukad kredit? Kan man använda klarna efteråt?
Är ca 50.000kr tyvärr
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
603
Mottagna reaktioner
272
Poäng
447
Mitt gick till Alektum efter 3 obetalda och ingen missbrukad kredit men min syntes inte på UC. Alektum var hårda beviljar max 6 mån sa hon
 

Benke

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Mitt gick till Alektum efter 3 obetalda och ingen missbrukad kredit men min syntes inte på UC. Alektum var hårda beviljar max 6 mån sa hon
Tack för svar, vad var summan på? Så du betalade inte på tre månader en enda månadsfaktura och då landade det hos allektum?
 

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
603
Mottagna reaktioner
272
Poäng
447
Tack för svar, vad var summan på? Så du betalade inte på tre månader en enda månadsfaktura och då landade det hos allektum?
Nej efter 3 obetalda (fick uppsägningbrev innan att betala ikspp de 3 inom 4 v) sen gick det till Alektum och då hsr summan 10 000 kr och fick en avbetalningsplan på 5 månader
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Klarna använder de allra flesta inkassobolagen.
Hanteringen beror på om klarna är fordringsägare eller sålt skulden vidare, vilket är det vanligaste..
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
1 637
Poäng
1 117
Man kan ta en betalningsfri månad hos Klarna per år utan några påminnelseavgifter genom att bara skriva i chatten i appen att man önskar nyttja sin betalfria månad..

I fall du inte hade koll på det. Vet dock inte om det går i fall att fakturan redan förfallit eller om man måste göra det före förfallodatum.
 

Benke

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Man kan ta en betalningsfri månad hos Klarna per år utan några påminnelseavgifter genom att bara skriva i chatten i appen att man önskar nyttja sin betalfria månad..

I fall du inte hade koll på det. Vet dock inte om det går i fall att fakturan redan förfallit eller om man måste göra det före förfallodatum.
Gäller bara delbetalning antar jag? Inte månadsfaktura
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Jag kontaktade Klarna och förklarade min situation. (långvarig sjukdom) och fick både mina delbetalningar och månadsfaktura pausade 1 månad. Jag låg efter med 3 månadsbetalningar. De sa vid pausandet att jag skulle återkomma till dem om jag efter 1 månad ville pausa en månad till vilket jag gjorde. Det gäller dock att hålla reda på det datum de är pausade till så du kan kontakta Klarna på nytt. Så här höll jag på i 3 månader med att pausa och vid sista pausningen nu 1 januari så glömde jag att ringa dem så efter en vecka kom inkassokrav från Sileo Kapital. Skulden var ca 40.000 kr och jag fick en avbetalningsplan med 1500 kr i månaden enligt mitt egna önskemål.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Glömde skriva att inkasso på Klarna för mig gav ingen missbrukad kredit.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp