• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Era tankar kring spelbolags marknadsföring av säkert spelande

AntonHennessy

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
28 Mars 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Hej igen!

Vi heter Anton Hennessy och Leonard Kimby och vi skriver vår kandidatuppsats vid Uppsala Universitet. Vår studie fokuserar på att undersöka vilken påverkan spelreklam har på rehabiliteringsprocessen för personer som är eller har varit spelberoende. Vi vill gärna ställa en fråga här och hoppas att så många som möjligt vill besvara den. Vårt syfte med frågan är att samla in data till vår studie. Vi kommer inte att be om namn eller andra personliga uppgifter från er som svarar, utan det är era åsikter och erfarenheter som är av intresse. Tack på förhand!

Fråga: Vi är intresserade av att höra era tankar kring spelbolags marknadsföring av säkert spelande. Vi observerar ofta att spelbolag marknadsför ansvarsfullt spelande samtidigt som de fortsätter att marknadsföra sina spelprodukter. Vad anser ni om denna strategi? Tror ni att den är effektiv för att få människor att sluta spela, eller ser ni den som en motsägelsefull marknadsföringsstrategi? Vänligen dela era reflektioner och erfarenheter
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

vidar

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
17 April 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
”Ansvarsfullt spelande” är förstås bara ett spel för galleriet. När jag var aktiv i mitt spelande brydde jag mig inte ett skvatt om det - och inte bolagen heller. Hade spelbolagen verkligen brytt sig om mitt spelande kunde de ha hört av sig.
 

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
258
Mottagna reaktioner
215
Poäng
407
Strategin att säga sig stå för en sak men sedan agera tvärtom är tyvärr ett ganska vanligt fenomen för att dölja sina verkliga intentioner.
Om man lever som man lär behöver man ju egentligen inte säga hur, det syns ju i det man gör och blir då uppenbart av sig självt utan massa vackra ord.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
657
Mottagna reaktioner
337
Poäng
487
Att man själv kan sätta gränser är ju ett skämt, kreditupplysning skulle fan tagits vid spel också!

Mvh "nykter" spelberoende
Finns ett förslag om kreditförbud enligt förbudet ska det inte vara tillåtet för spelbolag och spelombud att ta emot betalningar som finansierats med en kredit oavsett hur och när krediten har lämnats. I det ingår bland annat att spel om pengar inte får betalas med kreditkort.Kreditförbudet föreslås träda i kraft den 1 april 2025.
 

Småland

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
10 Mars 2020
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Finns ett förslag om kreditförbud enligt förbudet ska det inte vara tillåtet för spelbolag och spelombud att ta emot betalningar som finansierats med en kredit oavsett hur och när krediten har lämnats. I det ingår bland annat att spel om pengar inte får betalas med kreditkort.Kreditförbudet föreslås träda i kraft den 1 april 2025.
Det som är så fult är att korttransaktioner på utländska spelsajter hela tiden går till olika företag. Företag som ej har med spel om pengar att göra. Detta innebär att ex Klarna-kortet går att använda då transaktionen ej blir listade som en insättning till ett spelbolag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp