• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Det kom ett brev från Sergel...

Puttee

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
31 Oktober 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Det är ju så att jag har nu haft skuldsanering i fyra år och tiden har rullat på sakta men säkert. Inte dragit på mig någon ny skit utan har skött mig till punkt och pricka. Av vissa skäl så är sista året betalningsbefriat, så sista betalning skedde nu i slutet av februari 2024. Bara några dagar in i mars månad så kommer ett brev från Sergel i brevlådan, där man då tycker att jag skall betala gamla, väldigt gamla skulder som härstammar från Telia, eller komma överens om avbetalningsplaner om av fordringsägaren, vem nu det är, går med på det. Det är skulder från 1991, 1997 och 1998, förmodligen sålda och har säkert vandrat runt genom åren. Att dessa skulder ingår i min skuldsanering råder inget som helst tvivel om. Mycket tydlig betalningsinformation, började att undra, vad är det som händer? Vad är det de är ute efter, mer pengar eftersom det inte kommer att ramla in något mer från mig från och med mars månad?
Men efter att hat tittat flera gånger på brevet så upptäcker jag en, säger en rad som lyder: Notera att detta brev inte påverkar ditt ärendes status, om du exempelvis har en avbetalningsplan eller en skuldsanering så gäller dessa fortfarande.
Så då kan man fundera på vad de är ute efter att uppnå med detta brev? Vad skulle ha hänt om jag varit ouppmärksam och börjat betala?
Någon som varit ute för detta tidigare?

Trevlig måndagkväll på er...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Är ju inte ovanligt m kreditupplysningar under saneringen.
De vill kolla inkomsten.
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
123
Poäng
297
Tror du bara kan lägga de där breven i soptunnan och njuta av sista tiden av din skuldsanering och utveckla dina strategier för att aldrig ta nya okontrollerade lån igen. :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp