• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Byta namn innan skuldsanering?

Vonanka

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Hej!
Som rubriken låter så undrar jag om någon har bytt namn innan en ansökan för att sen byta tillbaka igen när den är beviljad och verkställd?

Vill inte att mitt nuvarande namn skrivs ut i kungörelsen då jag bor på en mindre ort och inte har ett så vanligt namn. Skammen är redan stor.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Den kungörelsen är det ytterst få privatpersoner som sitter o kollar. Ditt namn hamnar i POIT, inte i tidningen.
Sen så kan det ju verka väldigt misstänkt att du gör så o kan ju få konsekvenser för ett ev beviljande.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
542
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Hej!
Som rubriken låter så undrar jag om någon har bytt namn innan en ansökan för att sen byta tillbaka igen när den är beviljad och verkställd?

Vill inte att mitt nuvarande namn skrivs ut i kungörelsen då jag bor på en mindre ort och inte har ett så vanligt namn. Skammen är redan stor.

Håller med annlo att det är knappast någon som kommer titta i Point dom flesta vet nog inte ens vad det är för något på din ort så tycker du inte behöver vara orolig för det.

Handläggaren kommer nog ifrågasätta varför du har bytt namn så pass nära inpå och dom ser nog inte det som direkt positivt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp