• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bil finansiering med skuldsanering

Konkret.

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Undanber alla pekpinnar eftersom det inte är till mig. Är bara fundersam till konceptet som min syster ska köra. Riskerar hon att bli av med skuldsaneringen? Är det möjligt att få billån med borgenär? 40k handlar det om
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
929
Mottagna reaktioner
399
Poäng
497
Undanber alla pekpinnar eftersom det inte är till mig. Är bara fundersam till konceptet som min syster ska köra. Riskerar hon att bli av med skuldsaneringen? Är det möjligt att få billån med borgenär? 40k handlar det om
Låter inte som en bra idé. Varför ens fundera på lån vid en sanering är min motfråga? Får väl borgenärer tokiga.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
1 636
Poäng
1 117
Till min vetskap är det inte möjligt att ansöka om billån via någon hemsida och bli beviljad med skuldsanering. Kreditupplysning görs och anmärkning innebär automatiskt avslag hos förmodligen 100% av alla borgenärer.

Kanske möjligt om man bokar ett teamsmöte/fysiskt möte med ett gäng banker och förklarar att man har skuldsanering och anmärkning, att en bil är otroligt viktigt för jobb eller dylikt och ställer bilen som säkerhet att någon skulle gå med på ett mindre lån. Men tror det kan bli svårt att hitta någon borgenär som är villig att gå med på det.
Men är det viktigt så kostar det förmodligen inte at prova maila 10 banker och säga att man vill ha möte med handläggare. Upplyser dom om hela situationen och ställer frågan, min gissning är att det blir ett nej hos princip alla efteroms skuldsanering redan innebär existensminimum.

Jag hadel köpt en Audi A4/Volvo från slutet på 90-talet på blocket för mellan 10.000-15.000 kr under en betalfri månad istället för att krångla med lån. Om jag verkligen måste ha bil.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Nej hon riskerar inte bli av med en skuldsanering pga ett nytt billån. Det är fritt fram att skuldsatta sig bäst man vill under en skuldsanering, det kan inte stjälpa en pågående.
 

Frodda

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
6 April 2024
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
17
Poäng
46
Det hon ska vara uppmärksam på är att hon kan bli av med bilen om värdet inte är jätte lågt, med bland annat distansutmätning som polis kan göra nuförtiden. Så säg Max 20-30k.
Detta gäller även om bilen är skriven på annan. Vet en person som blev av med en Porsche som va skriven på en bekant till honom. Fogden börjar bli allt mer aggressiv med distansutmätningar via polis.
(Jag har dock begränsad kunskap om det under skuldsanering fortsatt räknas som att du har skulder hos fogden, men skulle chansa att det är så. Jag menar, borgenärer vill väl att du ska betala dom tillbaka istället för att köpa dig en ny bil…)
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Det hon ska vara uppmärksam på är att hon kan bli av med bilen om värdet inte är jätte lågt, med bland annat distansutmätning som polis kan göra nuförtiden. Så säg Max 20-30k.
Detta gäller även om bilen är skriven på annan. Vet en person som blev av med en Porsche som va skriven på en bekant till honom. Fogden börjar bli allt mer aggressiv med distansutmätningar via polis.
(Jag har dock begränsad kunskap om det under skuldsanering fortsatt räknas som att du har skulder hos fogden, men skulle chansa att det är så. Jag menar, borgenärer vill väl att du ska betala dom tillbaka istället för att köpa dig en ny bil…)
Inte under en skuldsanering….
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Det hon ska vara uppmärksam på är att hon kan bli av med bilen om värdet inte är jätte lågt, med bland annat distansutmätning som polis kan göra nuförtiden. Så säg Max 20-30k.
Detta gäller även om bilen är skriven på annan. Vet en person som blev av med en Porsche som va skriven på en bekant till honom. Fogden börjar bli allt mer aggressiv med distansutmätningar via polis.
(Jag har dock begränsad kunskap om det under skuldsanering fortsatt räknas som att du har skulder hos fogden, men skulle chansa att det är så. Jag menar, borgenärer vill väl att du ska betala dom tillbaka istället för att köpa dig en ny bil…)
Fel..Under en skuldsanering utmäts ingenting så länge personen inte får nya skulder hos KFM. Jag ägde själv bil med bilån under min sanering (bilen var säkerhet för lånet och hade inte gett just något överskott vid en försäljning och jag var/är beroende av bil pga jobb). Jag fick själv stå för månadskostnaden såklart ur mitt förbehåll så det var lite upp till mej om jag kände att jag fixade det el inte.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Det hon ska vara uppmärksam på är att hon kan bli av med bilen om värdet inte är jätte lågt, med bland annat distansutmätning som polis kan göra nuförtiden. Så säg Max 20-30k.
Detta gäller även om bilen är skriven på annan. Vet en person som blev av med en Porsche som va skriven på en bekant till honom. Fogden börjar bli allt mer aggressiv med distansutmätningar via polis.
(Jag har dock begränsad kunskap om det under skuldsanering fortsatt räknas som att du har skulder hos fogden, men skulle chansa att det är så. Jag menar, borgenärer vill väl att du ska betala dom tillbaka istället för att köpa dig en ny bil…)

Hoppas dom fick bra betalt för porschen så skulderna minskade rejält.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Det hon ska vara uppmärksam på är att hon kan bli av med bilen om värdet inte är jätte lågt, med bland annat distansutmätning som polis kan göra nuförtiden. Så säg Max 20-30k.
Detta gäller även om bilen är skriven på annan. Vet en person som blev av med en Porsche som va skriven på en bekant till honom. Fogden börjar bli allt mer aggressiv med distansutmätningar via polis.
(Jag har dock begränsad kunskap om det under skuldsanering fortsatt räknas som att du har skulder hos fogden, men skulle chansa att det är så. Jag menar, borgenärer vill väl att du ska betala dom tillbaka istället för att köpa dig en ny bil…)
Var det den bilen som dom tog i kvällens "gränsbevakarna"?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp