• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avbetalningsplan Lowell Inkasso

Nyatagfrån2023

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Jag har ingen bra erfarenhet av Lowell alls. Efter att avbetalningstiden var över skulle jag betala resterande direkt, 30 000 kr. Ingen chans jag kan lägga ut det.

Var beredd på att de vill öka summan eller att att du ska betala allt resterande. Betala inte mer än ni kommit överens om för annars minskar chansen att du får behålla 1500 kr.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
296
Mottagna reaktioner
191
Poäng
366
Jag har ingen bra erfarenhet av Lowell alls. Efter att avbetalningstiden var över skulle jag betala resterande direkt, 30 000 kr. Ingen chans jag kan lägga ut det.

Var beredd på att de vill öka summan eller att att du ska betala allt resterande. Betala inte mer än ni kommit överens om för annars minskar chansen att du får behålla 1500 kr.
Jag har förstått att dom är hårda, men jag får prova om det går. Kan dom låta mig få behålla en rimlig avbetalningsplan i 6 månader så har jag större möjlighet till att rätta till ekonomin vid årsskiftet och faktiskt få till ett samlingslån, men inte i dagsläget. Exempelvis blev så sent som idag erbjuden en fast tjänst vilket ger mig en riktigt bra betalförmåga, däremot så vill jag färdigställa mina studier, då har jag möjlighet att löneöka ytterligare.
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
296
Mottagna reaktioner
191
Poäng
366
Usch. Avbetalningen hos Lowell är ju bara ränta. Känns ju lite sådär.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Usch. Avbetalningen hos Lowell är ju bara ränta. Känns ju lite sådär.
Tyvärr blir det så när man har stort lån men låg månadsbelopp.
Det kan ändå kännas positivt att trots att lånet inte minskar så går det inte till Kf (vilket om jag minns rätt är ditt mål?)
Jag har ett sånt lån hos Svea som var på ca 85 k när det gick till Svea och nu är uppe i typ 120k, betalar bara ränta. Men det viktigaste för mig var att få en låg månadskostnad och det fick jag, 1200 kr! Så det lånet bryr jag mig inte om för tillfället och under tiden städar jag undan och betalar bort andra lån! Det viktigaste för mig var att inget skulle gå till Kf. Det var det stora målet!
Så tänk på ditt Lowell lån som collateral damage. Städa undan andra lån och krediter så länge och tids nog har du ekonomi så du kan börja betala mer till Lowell.
Nu har jag fått fryst ränta hos Lowell, så efter 1-2 år kan du börja be om det! Då går det undan!
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Tyvärr blir det så när man har stort lån men låg månadsbelopp.
Det kan ändå kännas positivt att trots att lånet inte minskar så går det inte till Kf (vilket om jag minns rätt är ditt mål?)
Jag har ett sånt lån hos Svea som var på ca 85 k när det gick till Svea och nu är uppe i typ 120k, betalar bara ränta. Men det viktigaste för mig var att få en låg månadskostnad och det fick jag, 1200 kr! Så det lånet bryr jag mig inte om för tillfället och under tiden städar jag undan och betalar bort andra lån! Det viktigaste för mig var att inget skulle gå till Kf. Det var det stora målet!
Så tänk på ditt Lowell lån som collateral damage. Städa undan andra lån och krediter så länge och tids nog har du ekonomi så du kan börja betala mer till Lowell.
Nu har jag fått fryst ränta hos Lowell, så efter 1-2 år kan du börja be om det! Då går det undan!
Förstår jag dig rätt att du säger att ditt lån till Svea ökar? Eller menar du att det hade ökat och att du nu betalar bara räntorna och lånet står still?
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
296
Mottagna reaktioner
191
Poäng
366
Tyvärr blir det så när man har stort lån men låg månadsbelopp.
Det kan ändå kännas positivt att trots att lånet inte minskar så går det inte till Kf (vilket om jag minns rätt är ditt mål?)
Jag har ett sånt lån hos Svea som var på ca 85 k när det gick till Svea och nu är uppe i typ 120k, betalar bara ränta. Men det viktigaste för mig var att få en låg månadskostnad och det fick jag, 1200 kr! Så det lånet bryr jag mig inte om för tillfället och under tiden städar jag undan och betalar bort andra lån! Det viktigaste för mig var att inget skulle gå till Kf. Det var det stora målet!
Så tänk på ditt Lowell lån som collateral damage. Städa undan andra lån och krediter så länge och tids nog har du ekonomi så du kan börja betala mer till Lowell.
Nu har jag fått fryst ränta hos Lowell, så efter 1-2 år kan du börja be om det! Då går det undan!
Jo, jag var ju inställd på att släppa men fick kämparanda när jag såg att det faktiskt snabbt blev bättre i ekonomin (inkomstmässigt, på så vis att jag har råd att betala skulderna igen). Så nu tänker jag försöka undvika kfm istället för att släppa.
Känns så trist bara eftersom jag fram tills i oktober-23 faktiskt hade ekonomi för att amortera extra. Men, det bästa som skett är faktiskt att jag mår psykiskt bättre idag. Jag var ändå snäll mot mig själv och prioriterade mitt välmående.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Förstår jag dig rätt att du säger att ditt lån till Svea ökar? Eller menar du att det hade ökat och att du nu betalar bara räntorna och lånet står still?
Det har ökat! Har inte orkat sätta mig in i hur de bokför mina inbetalningar, detta lån har jag lagt på hyllan än så länge.
Loggade in nu och det står att det är 111 208 kr kvar att betala. Och att jag totalt ska göra 124 betalningar och har gjort 31 av de 124. Är bara tacksam att jag fick betala så lite för när det gick till inkasso hade jag massa massa annat som jag var tvungen att prioritera för att hålla mig borta fr Kf.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp